L

söndag 2 mars 2014

Havet. Igen

Helg betyder utan undantag, havet minst en gång. Idag var det helt bedrövligt ute, men igår då gick jag ned. Och det var ju lite speciellt igår... Det var nämnligen nästan helt vindstilla och det är vi alltså inte bortskämda med här.

Sen var det även väldigt dimmigt. Så pass att Öresundsbron även ute på Ön var totalt osynlig. Så det var lite magisk stämning faktiskt. Så tyst på något vis..



Trutar och måsar satt på rad som om de väntade på något, men närmre än såhär kom jag inte


På given signal flög de iväg allihop.


Alla utom en, men den fegade ur till slut den med.


Så vände jag åt vänster och gick längs kajen bort till Ön.


Den där pilen visar en lägenhet till salu. Stort däck och havsutsikt. Stort pris också. Runt 3 miljoner och så drygt 6000:- i avgift på det. Trist att man inte är miljonär...jag hade nämnligen inte tvekat.


En ny båt. Eller, ja den är ju gammal, men brukar nog inte ligga där.  Så fin hytt i alla fall.


Här har jag anlänt Ön och i öppningen längst bort i bild t h, ligger alltså Gröna Räcket, dit jag alltid går först. Vädret var milt och det var mycket folk ute. Fiskare, Cyklister, hundägare och andra gång- motionärer. Undra på det, så milt och skönt fast solen inte var framme.


Sen fick jag kaffe hos Ma och Pa och så bar det hem igen för lite matlagning. En bra lördag helt enkelt. Idag har jag fortsatt laga mat och har väl fyllt de flesta matlådor jag har nu. Mkt Bra! go´Kväll

8 kommentarer:

  1. Låter som en jättemysig dag och havet är så underbart. Nu blev jag inspirerad att titta på lägenheter i Metropolen. :)
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, havet är ju alltid underbart, oavsett väderlek liksom...Kram

      Radera
  2. Ja tänk att få bo med havsutsikt. Det är vad jag saknar mest hemifrån. Här är det bara skog, och mer skog, haha..
    Underbara mystiska bilder…
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skog är också bra, men måste jag välja, blir det havet. Vill bo ännu närmre... Kram och tack!

      Radera
  3. Fina bilder! Visst blir det tyst när det är dimma, precis som om det dämpar alla ljud. 3 miljoner för en lägenhet är ju helt sjukt! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir dämpat. Det var ordet jag var ute efter. Och det är tyvärr galna priser med dessutom löjligt höga avgifter... men man får väl drömma vidare...en dag kanske... Kram

      Radera
  4. Ah, så fina bilder. Andades verkligen lugn.

    Kram
    Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Det var lite magiskt faktiskt och inte så rått och kallt som det kanske ser ut... Kram

      Radera