L

tisdag 18 mars 2014

Lite Ljusblått

När jag var på Det Stora Varuhuset för en vecka sen drygt, köpte jag en kruka med Pärlhyacinter.
Placerade dem på matbordet och väntade. Och väntade. Men inget hände. En fin rugge blad, men inga blommor.

Sen kom jag på att de kanske ville ha lite vatten, fast lökar sällan behöver det och det gav omgående resultat. Och färgen!! Riktigt Himmelsblå Ljusblå och inte så mörka som de vanliga är.


Nu står de där i full blom, bredvid grenar jag plockade när jag var i Paradiset i fredags. Mkt Bra!


Tänkte det behövs lite vårblommor en dag som denna, då det verkar vara lite halvtaskigt väder både här och där…


Helst hade jag velat bära med mig krukan överallt p g a vårkänsla, men det hade väl varit lite märkligt kanske. Och omständligt. Ikväll äter jagt Ma´s mat på Ön. Inte illa alls. Go´Kväll

8 kommentarer:

  1. Ljuvlig, ljuvlig, ljuvliga och vilken färg. Krukan. Ja, jag förstår att du vill bära med dig. :)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, härligaste blå! Man blir ju bara glad och jämte rosa och vitt är det favoritfärgne. Kram

      Radera
  2. Fina blomster! Här har snöat hela jäkla dagen och jag sitter och lyssnar på plogen utanför nu. Vår va?! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, så mycket att det behöver plogas? Jag beklagar verkligen, pallra dig hit ASAP ;) Kramar

      Radera
  3. Nämen, här ser jag en lovande produktutveckling, en väska som är för att bära runt blommande pärlhyacinter i! För vi behöver ju lite blått att lysa upp med när himlen känns mest grå, som idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte en jättefel idé på något vis...man får fundera på det helt klart. Hade nog även glatt omgivningen också, fast kanske av annan anledning, typ "kolla hon där, bära omkring blommor på det viset" men det skulle jag absolut bjuda på isf.

      Radera
  4. Så härliga! De ger verkligen vårkänslor :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Så bra att du kom på att vattna dom:) Blir helt fnissig när jag ser framför mig hur du konkar runt på en kruka på bussen, jobbet och i mataffären:))
    Kramar

    SvaraRadera