L

onsdag 5 mars 2014

Matlagningshelg

Det finns väl oändliga varianter på Pulled Pork  och jag har fortfarande inte tröttnat på att göra det. Men det blir oftast på samma sätt, därför letade jag inspiration i helgen som gick och kom över ett recept som kändes lite roligt. I originalreceptet är det mindre Paprika och Färsk Chili istället för Sambal, men jag vill ha lite krut i smakerna och fr o m nu lär jag tillaga mitt kött enligt nedan.


 Som komplement, gjorde jag Coleslaw. Varför gör jag inte det oftare undrar jag nu? Det är hur gott som helst och kan väl ätas till det mesta tycker jag. Det fungerade t ex utmärkt tilll Ugnsbakad Lax, som jag också fick till i helgen. Och Kycklingfiléer med svampstuvning. Mkt Bra!


Hade jag en lugn, händelsefattig tid förra veckan, är denna raka motsatsen. Men det är bara roliga grejor om man bortser från städning, så det ska säkert gå bra. T ex är jag på IKEA när detta publiceras. I morgon ska jag bli klippt och på fredag blir det Malmö Opera. Sen är det roligheter både lördag och söndag också. Mkt Bra!
Önskemål: fler timmar/ dygn, jag måste ju sova också. ( men om du slutar att maniskt se avsnitt efter avsnitt av House Of Cards, hade du fått mer sömn) Go´Kväll

10 kommentarer:

  1. Gud vad gott med pulled pork! Måste ta och göra nån helg:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltså gör det! Så lätt och så himla gott. Kramar

      Radera
  2. Mums, mums, mums säger jag och tackar för inspirationen. :)
    kramar och hoppas det var najs på Ikea.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var fint på Ikea, sommaren har kommit dit och en hel del fina saker, Kramar

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Tredje försöket från en supertrött som inte kan stava: man tackar sparas till jag ev. drabbas av matlagningslust :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. finss...du e för söt! Kram

      Radera
  6. Men gud så gott och hungrig jag blir. Jag får väl nöja mig med lite rester som stått i kylen ett tag. :p Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men alltså du lagar ju alltid jättefin och god mat! Jag får bara lite ryck sådär emellanåt. Kram

      Radera