L

lördag 1 mars 2014

Party med Jobbet

Jaha, det var ju värst vad det varit dålig aktiviet här.. Kanske för det inte hänt något särskilt i veckan som gick. Förrän igår då. För då var det minsann lite party- party med kollegorna. 28 st fredagsglada själar var vi. Säger det nu, eftersom jag inte vill visa dem och man annars lätt skulle kunna tro att jag var ensam och roade mig..

I alla fall började det lite såhär och tydligen var mitt rum det bästa för ändamålet...


Sen blev det lite såhär i lunchrummet. Mkt bra!


Så for vi iväg till själva aktiviteten, som var bowling. På Big Bowl i Metropolen.


Drinkbiljetter delades ut och det blev bl a Mojito och tjusiga paraplydrinkar.



Ja, sen var vi redo att spela. I discomiljö med bästa 90-tals musiken och neonupplysta banor.


Det gick rätt bra faktiskt. 2 strike i första omgången, men sen gick det mest utför. Men så roligt det är att bowla!


På varje bord ställdes också en sån´här korg. Det är ett paket med bowling, drinkar, snacks och buffé som vi hade köpt. Bra koncept och populär företagsaktivitet...


Det blev mycket skratt helt klart. En sjukskriven kollega dök också upp och det var så himla fint att träffa henne. Överhuvudtaget kul att prata med alla om något annat än just jobb för en gångskull.

Buffén ja. Förmodligen något för alla. Mycket märkligt annars med det utbudet. Det jag fastnade mest för var chjili- lime marinerad gravlax och bläckfisk i någon annan helt otroligt god marinad. Och ostbordet såklart. Särskilt en Cheddar som var 60cm (!!) i diameter, där man kunde gräva ur stora härliga bitar. Yum.


Och så desserter. Nu har jag ju strypt socker och de flesta kollisar, men gör såklart undantag sådana här dagar. Inget lär ju hända liksom. Jag kommer inte falla död ner för att jag äter lite Tiramisu och Kladdig chokela´kaka en gång. Så det gjorde jag.


Idag har jag haft matlagningsdag och även gått en lång runda vid havet som vanligt. Kanske kommer det några bilder därifrån. Igen. Förstår det kan bli långtråkigt, men havet betyder mycket för mig och just idag var det lite speciellt där nere. Hoppas er lördag är till belåtenhet. Själv äter jag ost  med ost. Dvs svårt stark Prästost inlindad i Åseda Gräddost. Mkt Gott. go´Kväll



14 kommentarer:

  1. Mmmm! Mojito och sen bowling, inte helt fel! Och ost med ost låter riktigt intressant, ska prova någon dag när jag har goda ostar hemma!
    Och havet kommer jag nog aldrig att tröttna på:)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ost med Ost kan ju inte gå fel ;) Och havet, eller vatten, nej det går inte att tröttna.. Kramar

      Radera
  2. Vilket party! Det verkar som en mycket trevlig kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det verkligen. Vi har ny chef och det har gjort mycket för att lätta upp stämningen. Kram och krya på dig

      Radera
  3. Schysst kväll! Ost med ost lät spännande och bilder på havet kan man aldrig få för många av så kör på. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. nej det är ju förvisso en ny "tavla" varje gång jag går till havet, så riktigt samma blir det ju aldrig. Kram

      Radera
  4. Ser och låter gott ut alltihopa! Speciellt dom där drinkarna;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, det var inte dumt alls. De där färglada smakade jag dock inte och det var nog tur. Det räckte mer än väl med det jag fick i mig ;) Kram

      Radera
  5. Ser skitroligt ut ju! Undrar om vi skulle kunna göra något liknande - måste undersökas :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan ni säkert, vi har ett par ställe här så ni bör väl ha ännu fler? Kram

      Radera
  6. Ser väldigt trevligt ut. Ska nog till big bowl med jobbet om en månad jag med, ser fram emot det! Kul att hitta hit förresten! Såg i din kommentar hos Fröken Fräken att vi bor i samma lilla by :)

    kram /iris

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men va? Jag följer ju dig och fick liksom för mig att du bodde i krokarna av "det höga blå huset"...Ja, inte det i vår By då, men en bit på andra hållet om du förstår... Kul att du tittade in.

      Radera
  7. Men vilken underbar fest. Nu blev jag sugen på att gå ut och roa mig:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen lyckat. Alla var på toppenhumör, fast fakturering och jobbigaste tiden på året närmar sig, så det var verkligen positivt. Kram

      Radera