L

fredag 14 mars 2014

Småbåtshamnen

Även i onsdags åkte jag till Paradiset efter jobb p g a  jättefint väder igen. Nu med Mr T, eftersom han blev klart sugen när jag berättade om Tisdagen. Lika bra då att sätta honom i arbete, så ”Skallepär” friserades. Jag klippte ned Elefantgräset och drog några Ormbunkar. Gamla krukor tömdes på jord, säckar fylldes med diverse trädgårdsavfall och då vagn fanns tillgänglig blev det 2 stora lass.


 Sen grillade vi korv och det är väl få saker som smakar så gott när det ändå är lite kallt ute och man jobbat hårt.


Eftersom det såg ut att bli en lika fin solnedgång som i Tisdags, tänkte vi först köra till Sibbarp, där jag badade så mycket i somras, men vi led lite av tidsnöd. Solen var på väg ned och vi skulle inte hinna, därför stannade i småbåtshamnen på  Byn istället. Just när  vi svängde in på parkeringen, försvann solen helt, men ljuset fanns kvar en stund till. Det var helt magiskt. Största anledningen till det var väl kanske inte bara himmeln, utan att det var totalt vindstilla.

Sen gjorde gatubelysningen sitt till förstås, det hade nog varit väl mörkt utan den.



De där svarta pålarna som ser ut att sväva nästan, är alltså förtöjningsplatser för båtarna som börjar komma fler och fler nu. Det ser ju lustigt ut när det är så stilla och man inte riktigt ser vart ytan är och skuggorna tar vid.


Ute på piren satt de enda andra människor vi såg. Med picknick- korg och allt. Jag förstår dem, det måste varit helt underbart att se solen gå ned. Fast det är det väl alltid?



De ljus man ser i fjärran t h  är från Kastrup och här är bra att sitta och roa sig med att kolla plan som lyfter och landar. 

Kanske ska tillägga att bilderna inte är redigerade mer än att jag skärpat upp dem lite och dragit ned färgen. För att försöka visa hur det faktiskt såg ut och inte som de Disney- färger Blogger verkar vilja ge dem…

Idag öppnar drygt 140 uteserveringar i Metropolen. Det är än rätt stor grej här och jag hoppas det blir lyckat, för det finns varning utfärdad för hård vind ikväll och inatt..

När detta publiceras, är jag i Paradiset igen. Det ska bli sämre väder i morgon och jag vill dra resterande 20- talet ormbunkar innan dess, eftersom de är så torra och lätta att hantera nu. Go´Kväll

5 kommentarer:

  1. Åhh så fina bilder :) hoppas att ni har fått lika mycket vårsol som vi i GBG.

    Jag bjuder in dig att Tävla om en härlig bok :)

    Ha en kanonhelg

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera
  2. Åh vilka bilder! Här har varit jättefint i dag men nu kommer det snöblandat regn. Skit:( Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka grymma bilder! Jag har scrollat upp och ner hur många gånger som helst... Åååh, vad jag önskar jag varit med er :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! När jag ser dem längtar jag tillbaka till Skåneland. 15 år sätter sina spår. Ha en underbar fredagkväll! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Som alltid underbara bilder. Ses snart hoppas jag. Kramis

    SvaraRadera