L

onsdag 12 mars 2014

Takparken

I måndags var jag på Emporia efter jobb p g a ärende. Naturligtvis kunde jag gjort vad jag skulle i Söndags, när jag ändå var där, men det föll givetvis ur minnet totalt då. Jag lyckades med ett ”mission” men två var tydligen för mycket att hålla reda på..
Eftersom det var så strålande fint väder, gick jag först upp på taket. Man behöver inte gå inom själva varuhuset för att komma dit, utan kan nå takparken från ena gaveln.


Såhär ser det ut  precis när man kommer upp för trappen.


Lite disigt utöver sundet, men så varmt och härligt. T o m vinden var varm och det vill inte säga lite! 

Härligt också att se folk sitta och fika på trappan och fika i solen.


Sedum- mattorna glödde i kvällssolen och det mörkt vinröda kontrasterade fint mot det ljusa böljande gräset. De har verkligen lyckats få till det snyggt där uppe.


Några Krokusar stack upp här och där, men annars inget som blommar. Tror jag täckt de flesta årstider där och det är väl det som är tricket, att planera och plantera så att det är fint oavsett årstid.



Sen gick jag in i varuhuset och handlade bl a Lego- ägg. Festliga och stabila förpackningar som jag förmodar är avsedda för människor som är något yngre än jag, men förpackningarna gjorde mig glad. Ja, jag åkte alltså inte ut till Emporia bara för att handla ägg. Det var bara en liten bonus.



Annars längtar jag ut i Paradiset nu. Eller längtar utomhus överhuvudtaget! Det kliar i fingrarna och jag kan knappt vänta med att sätta igång och röja trädgården. Idag har jag för första gången i år gått ned till havet på en jobbedag. Nu hinner jag nämnligen både dit och hem innan det blir mörkt. Så himla bra!
 Go´Kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar