L

söndag 9 mars 2014

Teaterfredag

Helgen som gick var tämligen fullspäckad med start i fredags på Cavabaren. På vägen dit, sprang jag på denna fina sjal jag inte kunde motstå. Mkt Bra! Vad som dock är mindre bra, är att hotellet Cavabaren ligger i, verkar ha konkat och därmed har de ingen regelrätt AW längre. 


Sen knallade vi till Malmö Opera. Även om jag är där relativt ofta och åker förbi nästan dagligen, tycker jag det är ett imponerande bygge som alltid gör mig lite andäktig..


Musicalen Rebecca stod på programmet och jag hade ganska höga förväntningar p g a bra recensioner.


Tyvärr var salongen bara halvfull. Tyvärr för jag tycker så synd om aktörerna när det inträffar. Vi kunde dock flytta till ganska optimala platser lite närmare scenen, så på så sätt var det bra.


I pausen blev det ett glas rött och Tapastallrik, eftersom det alltså inte blev något käk på Cavabaren.


Inget ovanligt eller så, ost, korvar, oliver, grovt bröd m.m men det var så otroligt välsmakande alltihop, så ska ni ha något i pausen om ni har vägarna förbi Malmö Opera, rekomenderar jag den verkligen,


Rebecca var bra helt klart. Nanne Grönwall var väldigt bra och ondskefull, men har kanske fått lite väl mycket uppmärksamhet. De andra 2 huvudrollsinnehavarna och en del biroller var minst lika bra. 
Och med det, var helgen igång! Igår vara det party- party, men det får jag visa i morgon. Go´Kväll

1 kommentar:

  1. Var himla länge sedan jag var på musikal! Skulle vilja se Rock of ages och skulle väl ha passat på medans den gick i Stockholm....Kram

    SvaraRadera