L

söndag 13 april 2014

Fel beslut p g a dåligt humör?

Idag vaknade jag av mig själv. Ganska tidigt dessutom. 2 verkligt märkliga saker, men kanske var jag omedvetet angelägen om att komma ut till Paradiset så fort som möjligt idag. Kanske spelade det in att jag lade mig ovanligt tidigt igårkväll också..


Potatisen sattes igår och idag ville jag ha ned Bondbönorna i jorden. Eftersom de, som synes, svällt så bra, brydde jag mig inte om att förgro dem på hushållspapper, som jag annars gör, eftersom jag vet att jag har fullt upp nu ett tag över och de vill i jorden när det är lite kallt fortfarande.


Och tur var att jag började med det, för idag har vi haft riktigt Aprilväder med ömsom sol och ömsom riktiga störtskurar..


Såhär ser det ut inne nu. Tomt p g a målning och det är här det dåliga beslutet kanske kommer in. Inte att måla, det har jag tänkt göra de senaste 2 åren och alla som vet, har förutsatt att jag skulle måla vitt. 
Även jag själv, fram tills i fredags när jag var på ovanligt dåligt humör och plötsligt tänkte, nä, jag ska inte alls ha vitt. Tittar på de uppmålade proverna, ryckte två spannar och lämnade affären innan jag ångrat mig.


Men vad tråkigt det är med allt förarbete!! Hade glömt det lite..sladdar, lister och grejor som måste flyttas och därför bestämde jag mig för att måla den lilla hallen mellan kök och rum som belöning liksom. Plus att jag var väldigt nyfiken på färgen


Granne A kom in för hon var också nyfiken och passade på att ta ett kort. Såhär ser det alltså ut.. Någon slags blågrå som jag inte vet om det blir lite mycket i rummet. Får se när det torkat här om, jag ska spä ut den med vitt eller inte. Det som också är tråkigt när man målar, är att allt annat vitt helt plötsligt inte är vitt längre, utan någon ful gulaktig nyans. Men lister och annat kan jag måla när jag bor där och Pa verkar vilja hjälpa till med det också.


Så i morgon ska jag nog måla ett andra lager efter jobbet. Beror på när jag kommer därifrån och hur mycket ljus det är ute. Ganska nöjd är jag i alla fall. Go´Kväll

12 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack, vi får väl se när det torkat.. Kram

      Radera
  2. En ljuvlig paradisfärg. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vill ju tro att den passar bra så småningom när allt är klart, kramar

      Radera
  3. Blir nog väldigt fint! Det är lite pyssel när man sätter igång. Som du skriver ser 'man' plötsligt en del annat som bör åtgärdas.
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. ..och det där andra är ju bara för tråkigt, men det lär nog bli gjort det med vad det lider.. Kram

      Radera
  4. Så snyggt det blev. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, fint att se dig, Kramar i massor

      Radera
  5. Ååååh! MFF blått! Jag for nog öva lite till på hymfen;) Det blir ju supersnyggt!
    Mina bönor ligger och sväller nu, planerar att få dem i jorden på torsdag.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, kanske inte riktigt så blått tack och lov. Visserligen är jag himmelsblå i själen, men på väggarna blir det nog lite väl va? Kram oc;)h öva på...;)

      Radera
  6. Jag tycker att det ser bra ut. Förlåt mitt dåliga kommenterande men jag orkar knapps en läsa bloggar just nu :(
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anne, ingen fara. Hoppas du piggar på dig snart, snart. Kramar

      Radera