L

torsdag 17 april 2014

Glad- dag!

Så var det Påskledighet. Skärtorsdagen är ingen halvdag för oss, men lite tidigare pep jag iväg och nu väntar 4 sköna dagars välbehövlig ledighet.
Det går i 180 och vi är många som jobbar väldigt mycket, så jag har liksom inte fattat att jag faktiskt ska vara ledig så länge. Faktum är att jag eventuellt kommer ha 4 korta veckor på raken med endast 4 arbetsdagar/ vecka.  Fredag och Måndag nu och av två helt olika anledningar kommer jag om jag kan, vara ledig de 2 nästkommande fredagarna. Mkt Bra!

Gårdagen var annars en riktigt, riktigt bra dag där roligheterna började redan på jobbet i form av 6 gigantiska påskägg och 3 korgar sprängfyllda med godis.
Det gick naturligtvis inte att motstå. Vi är i en period här nu där ”produktionen” jobbar skift och här är folk nästan dygnet runt, så det fanns antagligen inte minsta lilla polkagris kvar i morse, men gesten var fin.


När jag sen kom hem, låg det ett så fint kort i brevlådan. Man skulle nästan kunna tro att avsändaren varit hos mig och snokat, så bra passar det ju som synes. Och visst får man inte lika mycket riktiga kort nuförtiden? 


Dessutom låg kanske det finaste och mest otippade paket jag någonsin fått i också brevlådan. Kolla bara!


Som om de två överraskningarna inte var nog, vann MFF borta mot Örebro med 2-1. Det innebär att de vunnit samtliga matcher i omgången och nu har en fin liten ledning med 5 poäng. Matchen i sig var väl ok, men inte mer. ÖSK var inte helt ofarliga, men det är ju som bekant, målen som räknas..


F ö har jag inga som helst kommentarer till bortamatch- tröjorna……Go´Kväll


12 kommentarer:

  1. Nä, alltså, all denna ledighet som ligger framför en..! Underbart även om den alltid kommer lite överraskande fastän man sett fram emot den sedan jullovet... märkligt alltså. Och du verkar ju redan ha inlett påskhelgen på allra bästa sätt, med ägg, paket och hela faderullan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst gör det? Och det är ju skumt, för man vet väl om det på något plan i alla fall. Skönt är det i alla fall! God fortsatt Påsk

      Radera
  2. Glad Påsk önskas dig från Stockholm,
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack det samma, njut av körsbärsblommingen, Kram

      Radera
  3. Men vilka härliga överraskningar i postlådan! Det lät minsann som en underbar dag!
    Kram och Glad Påsk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var på alla sätt mycket lyckad, hahhah. Kram

      Radera
  4. Heja MFF!! Verkligen en bra dag att börja fira in påsken med!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen. Det kunde inte börjat bättre!! Storklem

      Radera
  5. Men vilket fint paket i posten? :) :) Och vad glad jag blir att höra att du kommer att vara lite mer ledig framöver. Det är så tokigt när jobbet tar över hela livet liksom.
    Massa kramar och påskhälsningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se hur det går med ledigheten, men jag hoppas det går i lås.. kram

      Radera
  6. Glad påsk! Hoppas det blir riktigt fint "trädgårderingsväder" ( och då menar jag framför allt möjlighet till utelunch och fika ;-))

    Kram
    Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma och javisst har jag varit ute mycket, men mest på eftermiddagarna p g a inomhusprojekt. Alla måltider har nästan intagits ute däremot och det är ju inte illa. Kram och fortsatt fin annandag.

      Radera