L

onsdag 30 april 2014

Havet. Igen

Solnedgångarna den senaste veckan har inte gått av för hackor precis. Jag ser inte själva solen från min balkong i Buren, men väl himmelns underbara pastelliga skiftningar och jag går ju ned till havet ganska ofta ändå. Antingen till Gröna Räcket eller Ön. Men i söndags var det dags för en lite nyare vy.

Mr T körde in från sin By, jag hade kokat kaffe och vi for till Sibbarp. Där jag badade så mycket i somras.  


Det är inte alls lika lugnt där som på de andra ställena, fast det kanske ser ut så på bilderna kom följer. Det grillas, spelas fotboll, springs och promeneras och det är ju för all del bra att stränderna utnyttjas även när det inte är högsommar, men jag hade nog föredragit lugnet.


Inte minst för att det är totalt  deprimerande att se nedskräpningen. Överfulla papperskorgar, pizzakartonger,  engångsgrillar och annat bara precis lämnat där det använts. Följaktligen då hela flockar av Måsar. Jag gillar verkligen inte Måsar. De är skrikiga, lömska och när de häckar är de direkt farliga!!! Inbillar jag mig i alla fall.

Så det bästa var att sätta sig på en bänk med ryggen åt eländet, hälla upp kaffet och blicka ut över havet istället. 


För den utsikten kan i alla fall ingen förstöra eller skräpa ned.

Nu blir det tyvärr inte  samma färger som i verkligheten, men jag hoppas det ändå framgår hur fint det var.



Ljuset stannar kvar länge nu och vi gick en rätt bra runda bortom barnviken och campingen innan vi for hem. 



Vilken ynnest det är ändå att ha relativt nära till havet och kunna se detta vackra.


Sista dagen på April idag och såklart kallt och lite ruggigt, eftersom det är Valborg. Det slår liksom aldrig fel.  Oavsett, flyttar jag till Paradiset i morgon. Go´Kväll

9 kommentarer:

  1. Åh, vilka vackra bilder! Solnedgångar i havet är underbara! Och ljuset... Tack för titten genom datorn :-)
    Lycka till med flytten i morgon!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, ja det är magiskt ljus nu om kvällarna. Kramar

      Radera
  2. Så vackert! Jag blir havssugen när jag ser bilderna. Lycka till med flytten till Paradiset!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Hilde. Jag är på plats nu och det känns bara så toppen! kram

      Radera
  3. Åh dina bilder....<3
    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, hoppas vi kan ses snart! Kram

      Radera
  4. Så fint! Verkligen inga fel att få ha det där runt hörnet:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är lyxigt som 17 måste jag säga. gäller att passa på, nu när jag bor i Paradiset, är det inte gångavstånd längre. Kramar

      Radera
  5. Jösses vilka underbara bilder, duktig du är :)
    Lycka till med flytten.

    Ha en mysig kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera