L

tisdag 29 april 2014

Kalas!

I söndags var det kalasdags igen och nu var det min brorsons dotter M som fyllde 3 år och det måste givetvis firas!



Helt underbart väder var det och vi höll till i uterummet och trädgården hela eftermiddagen.


M´s mormor hade bakat den mest ljuvliga vetekrans och tårtorna var inte dåliga de heller.



Sen var det ju det där med att blåsa ut ljusen, men det gick bättre i år än förra i alla fall. Trixigt det där med att blåsa tydligen…


Lillebror C var så stilig också i ny solhatt, men bytte om till lite svalare kläder sen och lyckan är väl att plaska barfota, om än bara i en liten, liten pöl med vatten.


Vi var många som vanligt, 23 st om jag räknat rätt och det förekom nästan lika många varianter på solisar. Ett sommartecken så säkert som något…


Jag fastnade också minsann, här med L, som var strålande vacker som vanligt.


Trädgården är som gjord för att roa sig i och det gjorde vi också. Vuxna som barn…


M fick bl a en balanscykel och frågan är ju då hur många personer det egentligen behövs för att sätta ihop en sådan?


Men det gick bra tillslut och första provturen var ett faktum.


Sen for vi hem genom böljande gula fält. Kan inte fatta vädret riktigt och varje sekund inomhus är en plåga, därför for jag och Mr T till badplatsen strax innan solen skulle gå ned, men de bilderna kommer en annan dag.


Ikväll städar jag Buren och bär ned grejor i källaren. Snart är jag klar, mkt Bra. Go´ Kväll

4 kommentarer:

  1. Fina kalasbilder! Söta som socker båda ungarna:) Den sista bilden är ju bara helt underbar! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är så ljuvliga ungarna. Förstår att sista bilden är Skåne i ett nötskal, det tycker även jag. Kramar

      Radera
  2. Härliga sommarkort :)
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kändes verkligen som en riktig sommardag! Kram

      Radera