L

fredag 4 april 2014

Mitt i Metropolen (tycker jag alltså)

Mitt i Metropolen ligger Mobilia Köpcentrum Gustav Adolfs Torg. Där paketträdet och Isbyn finns under juletid. Där finns också en väldigt stor rabatt och några små, som varje år fylls med blommor aktuella för säsongen.

Igår tänkte jag spana in den stora rabatten igen, då den var precis nysatt sist jag såg den. Men det första jag såg var att det på en av busskurerna  finns ett levande tak. Det gillas och ser dessutom lite mjukare ut än annars.


Rabatten då. Det är svårt att få fram med mobilbilder, men det är vita Penséer planterade i harlekinmönster och mellan dem står sjok av blommor i bl a blått och rosa. Jättefint!


 Faktum är att jag nog aldrig sett denna rabatten så fin någonsin.


Hyacinter i härlig mörkt rosa, Penséer i gammaldags ”brända” färger, 

Olika Frittilaria och Gyllenlack, som är en riktigt tidig lite ovanligare vårblomma. Finns i massvis med färger och jag hade gärna haft dem i Paradiset, men de är Bienna, dvs tvååriga, innan de etablerat sig och s a s sköter återväxten själv och det har liksom inte blivit av att jag sått dem. Kanske till hösten, vi får väl se…



Idag är det fredag och då har vi stående Godisrace. Dvs kör till Ekohallen och handlar mängder med lösgodis. Jag är emellertid vääääldigt ståndaktig och följer aldrig med.

Däremot har det någon gång hänt att jag är så ful att jag  går och snyltar lite på de andra . Vet inte om det syns, men detta  är giganto-påsen fylld och jag känner idag bara att jag gör en insats genom att liksom hjälpa till lite… 


Annars har jag med inte allt för många undantag, hållit mig fri från socker ganska länge nu. Det syns lite grand på vågen, men bäst är att suget är borta! Bra är även att det är Fredag. Go´Kväll


8 kommentarer:

  1. Vad fin rabatten är! Jag har inte sett den på nära håll utan hastat förbi för jag har frusit så sista dagarna. Kul med harlequinmönster.
    Kramar och duktig du varit med sockret

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är verkligen ovanligt fin i år och du måste nog spana in den, Kram

      Radera
  2. Fina blomster! Och visst är det svårt att stå mot! Det ser ju så jäkla gott ut det där godiset! Och så får man bara ont i magen....Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju den där lillla nackdelen. Särskilt när man är avvänjd...men det får det vara värt ibland. Klem

      Radera
  3. Jag älskar det däringa torget - och skåningar :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahha, du e för söt. Jag gillar också det bäst av torgen här. Kram

      Radera
  4. Superfint! Har missat det totalt. Ska förhoppningsvis in i veckan och hämta lite saker, ska försöka komma ihåg att ta en runda till den fina rabatten.
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Vad fint! Skulle gärna sitta och smutta på ett glas vin på en uteservering i din stad.
    Kram

    SvaraRadera