L

måndag 21 april 2014

Påskaftonsfirande

Det har varit väldigt aktiva dagar för min del, men i lördags pausade jag och vi for hela familjen hem till Ma och Pa för att äta gott och fira Ma, som i år fyllde år på självaste Påskafton.


De här urgamla kycklingarna är det absolut mest bedårande påskpynt jag vet!


Hipp, Hipp Hurra!!!


Bubbel och tilltugg såklart, sen gick vi ut på lekplatsen en stund och njöt av det otroligt fina vädret.


Äkta syskonkärlek? P ser lagom road ut av L´s ömhetsbevis.


Lille C var lite förkyld, men det hindrade inte honom och Lilla M gungade högt, högt.


Sen åt vi. Jisse som vi åt, men det är ju för gott med sill och ägg. Helst när det är himmagjort och Ma gör även en skaldjurspaté som inte är av denna världen....


L kollar på alla ägg vi målat genom åren. Tydligen har jag gjort ett med Thailands karta efter att jag varit där och rest runt i 2 månader för 12 år sedan. Roligt att se alla orterna också.


Sen gick vi ut igen en stund. Lekplatsen står verkligen högt i kurs hos barnen. sötnötarna!


Denna var helt enormt god. Himmagjorde Budapeststubbe. Med mandariner och Mango inuti. 


Sen kanske man leker lite på påsken också? Vi lekte "kast med litet barn". Eller P gjorde.


Strax efter 20 gick vi ut. Igen. Nu för att se solnedgången som var magisk. Tyvärr blir färgerna inte riktigt riktiga, men nedan var på ett ungefär hur det såg ut, pastelligt tjusigt men med en blodröd sol.


Massvis med folk som kollade och en hel del som stod och fiskade också. Jag vet inte vad det är som gör att jag tydligen måste fota män som fiskar? 


Sen blev vi faktiskt inne resten av kvällen och vi for var och en hem till sitt. Särskilt kul att träffa barnen, det var allt för länge sedan, men nästa vecka är det dags igen då näste man fyller år... Idag blir det eventuellt lite "konståkning". Mkt Bra! 

Hoppas er Påsk är till belåtenhet.

10 kommentarer:

  1. Men vilket härligt påsk/födelsedagsfirande. Ni ser ut att ha haft det toppen. Fina bilder som alltid!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var en solig och fin dag helt klart! Kram

      Radera
  2. Härligt med Thailandskarta på ägg!
    Budapeststubben ser underbart god ut....en favorit hos mig.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag åt nästan pinsamt mycket av tårtan, helt klart en favorit hos mig också, Kram

      Radera
  3. Vilken trevlig påskhelg du haft med släkten! Ser riktigt mysigt ut!
    Och kanske har du hunnit måla klart?!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en bra dag och visst har jag målat klart. För tillfälligt i alla fall, nu är det lister och karmar kvar, men de vill Pa ta och jag tänker ju inte stoppa honom, Kramar

      Radera
  4. Vad mysigt ni verkar ha det!
    Skulle själv gärna konståka men det finns ingen tid alls för det. Ingen påsk alls i år faktiskt. Jaja, that's life!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en ytterst liten runda i år, men bättre det än inget, Hoppas allt är ok med dig? Kramar

      Radera
  5. the fisherman!
    Underbara bilder och grattis till Ma. :) Thailands karta har jag aldrig sett på ägg och jag undrar vad man har för färg till äggmålning? Vanliga vattenfärger?
    Ska bli spännande att se målningen.
    kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och ja, vi målade med vanliga vattenfärger. Fungerar hur bra som helst och lite mer sport än tuschpennor,men varje år pratar vi om att spraylacka äggen så att de håller bättre, men än har det inte hänt. Kramar

      Radera