L

tisdag 15 april 2014

Påskpiffat. Trots allt...

Vissa år, påskpiffarjag inte. Det beror på lust, hur Påsken ligger och så. I år fanns inte lusten och större delen av ledigheten lär jag spendera med att måla i Paradiset, men i samma sekund jag fick det där underbara blomägget av Ma, skulle detta bli ett år det piffades och tur var väl det, för annars hade jag ju inte fått se morgonsolen på dessa underbara harar jag fick förra året.


I köket har jag något pastelligt och det är därför lämpligt att ha de lite mer färglada äggen där



I fönsterkarmen, 3- kantiga kycklingar. Hur tänkte man där? Jag tänkte förmodligen roliga, eftersom jag själv köpt dem, oklart när dock, men flera år sedan


I sovrummet har jag bara de där äggen jag Washitejpade förra året. De står faktiskt framme hela året utom under julen..


De här sköna bönorna har jag också fått av Ma och Pa någon påsk. Inköpta på samma ställe här på Byn som hararna. Jag har f ö inte varit där och spanat i påsken i år (än) De har alltid, alltid så himla mycket fint!


Dessa är mina äldsta ägg tror jag. Förutom ett av socker, som jag tyvärr inte hittar. Det största verkar vara av mattmålad frigolit och med zinkdekorationer och det är nog en 6 år gammalt i alla fall.


I söndags tog jag grenar från min Skruvpil, som står längst ned i Paradisträdgården. Tänkte de kunde vara fina som påskris och jag blev väldigt nöjd. Äggen är virkade och stärkta. Väldigt söta och lite ovanliga tror jag...


 Det fina, mönstrade ägget som passar så bra med glitterägget, är faktiskt också köpt i den där affären på Byn. Så. Kanske får jag ta en liten tur dit i alla fall


Soffbordet då. Ja där ligger 4 ägg jag bara önskar att jag gjort fler av. Men 4 är bättre än inga.


Det var vad jag hade in min påsklåda. Hur har ni det, påskpiffar ni alltid?

Ikväll trodde jag att jag vid det här laget skulle sitta och heja allt jag har på MFF som spelar borta mot Örebro. Men det är inte förrän i morgon! Känner mig hemskt lurad, men tröstar mig med Breaking Bad istället. Go´Kväll


12 kommentarer:

  1. Så finfint du har pyntat. :)
    kram!

    SvaraRadera
  2. Fiiiint! Jag påskpiffar ju aldrig
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja de få saker jag har är valda med omsorg! Kram

      Radera
  3. Vilket fint påskpyntande. De där virkade stärkta äggen var ju väldigt fina, funderar på om det skulle kunna fungera med alla dessa virkade dukar som ligger i högar. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och ja, varför inte? Du kanske t o m kan tillverka om du näns "förstöra" dem dvs. Kram och fin påskhelg

      Radera
  4. Snacka om stilfull påskdekorering! Blev inspirerad att samla på fler ägg också. Tyvärr kanske, eftersom min hamstergen är tämligen välutvecklad redan som det är ;-)

    Kram
    Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Ja, ägg är bra och lätt att förvara i sina kartonger också om de är av "naturlig" storlek dvs. Men det är skumt med äggen. Precis som men julgranarna, samlar jag inte medvetet, det har liksom bara blivit så.... Kram

      Radera
  5. SÅ smakfullt och fint pyntat, annat i vårt hem där barnens ALLA skolpynt ska fram ;-)
    KRAM och Glad Påsk!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla och jag förstår gott att barnens pynt ska fram ;) Jag lär nog få en del av de små i släkten på påskafton... Kram och fin påsk önskar jag dig också!

      Radera
  6. Påskpyntas väldigt dåligt här. Men vi äter en jävla massa godis;) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godis? Påsken är otänkbar utan godis även för mig. Helst chokela´då.. inte så otippat kanske ;) Kram

      Radera