L

söndag 27 april 2014

Tänkte jag på Rosmarin?

Den där fredagen för en vecka sen, tror jag det var, när jag var på så uselt humör och skulle köpa färg och helt plötsligt bestämde mig för att inte ha vitt, tänkte jag på min blommande Rosmarin då? För ganska exakt så ser färgen för det mesta ut, beroende på hur ljuset faller...


I Lördags blev det klart och Ma och Pa följde med ut i det underbara vädret. Vi började med fika. Har man åkt bil i nästan 10 minuter, krävs det nämnligen!


Så min frånvaro här och hos er andra, beror till största del på att jag målat som en tok för att få klart tills det är dags att flytta ut. Ja, och så det där "jobba" också, som fortfarande är ganska körigt.

Eftersom jag, kanske mot bättre vetande, har hyrt ut Buren även denna sommar, har jag samtidigt röjt järnet där och tydligen har dygnet bara 24 timmar, så det har minst sagt varit full rulle.


Såhär ser färgen ut jämfört med de vita möblerna. Jag är väldigt nöjd. Åtminstone när det inte ser alldeles för blått ut, vilket det gör i visst ljus från ett visst håll. Faktiskt ångrar jag inte en sekund att jag inte målade vitt.


Såklart inte färdigfixat än, men fullt beboeligt nu och sängen är renbäddad, så vilken dag som helst nu!


Här kanske det syns något bättre? I alla fall har det varit en ljuvlig helg, som innehållit både städning inomhus, (hur tråkigt?) ogräsrensning och kalas.


Idag avslutades den på Sibbarp, där jag badade så mycket i somras. Kaffe på termos, Choklad, sällskap i form av Mr T och en underbar solnedgång. Jag klagar inte! Ja, det skulle ju vara det där med för få timmar på dygnet i så fall... Go´Kväll

3 kommentarer:

  1. Tur du inte målade vitt säger jag också, tycker färgen ser kanonsnygg ut! Och bra du fick en tur till havet, sätter sprätt på energin :-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Det blev ju supersnyggt! :))
    Kram

    SvaraRadera