L

söndag 4 maj 2014

Bubbel x 2

I lördags tog jag paus från uppackning/komma i ordning och for iväg till en kollega, som bor en bit utanför stan. Såhär glad var jag för det.


Ett helt underbart arkitektritat danskt hus med mycket rymd och högt i tak. Ljuvligt!


Det här bubblet fick vi när vi kom.  Ganska nytt tydligen och rekomenderas absolut.
6 kollegor var vi som sågs och hade det bra


Sen blev det mer bubbel i 40- gradig värme och det var banne mig det bästa jag gjort på länge.
En del hoppade i den stora poolen, som höll ca 10 grader, men det gjorde INTE jag kan jag säga!


Undertiden som vi bubblade, grillade värdinnan och en klassisk underbar grilldoft spred sig snabbt


Eftersom det var lite blåsigt och inte särskilt varmt, beslöt vi oss för att sitta inomhus och äta



Så. Himla. Gott! Och lyxigt kändes det verkligen att få bubbla, sen få god mat och bara koppla av lite


Chokela´kaka m grädde och gubbar till efterrätt. Som vi njöt allihop


  Sen provade vi roliga hattar och pratade till midnatt, då vi efter en en härlig eftermiddag och kväll styrde kosan hemåt. Lite sådär lagom runda under fötterna.
Det var så välbehövligt, inte bara för mig, men för oss alla att kunna ses och faktiskt hinna prata med varandra.


Idag har jag varit  på kortutflykt och även på första himmamatchen, som tyvärr slutade 1-2. Helt bedrövligt, men vi hade i alla fall tur med vädret..eller vad det nu är man brukar säga. T-shirtväder var det i alla fall. Alltid något...  Go Kväll

8 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder!
    Jag kan verkligen känna det härliga bubblet, värmen från vattnet och grilldoft som är så underbart.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det var en riktigt bra dag helt klart! Kramar

      Radera
  2. Så underbart mysigt! Fröken Sommar är tillbaka måste jag säga. :) Det där med bubbel gånger två är ju helt klart en höjdare.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det verkligen och ja, nu när jag flyttat, är jag väl Fröken Sommar, fast det är väldigt kallt just nu ;) Kramar

      Radera
  3. Å så härligt - särskilt bubblande nr 2 :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var häftigt och skönt.Särskilt när det var relativt kallt i luftenn, det rök om oss där vi satt i värmen. Kramar

      Radera
  4. Härligt och underbart, bubbel är ju alltid helt rätt.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, i vilken skepnad som helst, vilket får mig att vara sugen på att blåsa såpbubblor..fniss Kram

      Radera