L

tisdag 27 maj 2014

En hemlig konsert

Tack vare Fiona, befann jag mig i lördags i Båstad. 

Mando Diao har, luskade jag reda på lite senare, länge hintat om att något är på gång. Oklart vad dock. Mobiler med kryptiska meddelanden har skickats ut. Ett "fan" skickade de till Japan (!!)  för att följa ledtrådar och det hela visade sig vara en ny skiva, men framförallt en hemlig konsert...


 ..som man inte kunde köpa biljetter till, men på en hemsida, som bara var öppen korta stunder i taget, kunde man gå in och vinna biljetter. Fiona jobbade dessvärre natt, och därför fick jag biljetterna. så jag tänkte direkt på att ta med Mr T. Men utan att berätta ens om vem som skulle spela. Sen luskade jag lite mer och fixade med biljetter till Brorsdotter L och hennes väninna J också.

Informationen man fått var endast mötesplats, tid, att det var utomhus och att man inte fick fota annat än med telefonen, alla bilder i inlägget är därför ajfånade.


Ja, pressen fick förstås fota och minsann tyckte väl en av dem att det såg trevligt ut att vi satt där i bakluckan och drack finvin ur pappersmuggar innan det var dags att gå på bussen.


Resan skulle ta ca 15 minuter och det var vackra minuter kan jag säga, jag som aldrig varit i de här krokarna förut.


Ja, sen blev vi avsläppta i stort sett på en åker, för att promenera den sista biten.


När vi anlände Båstad, stänkte det lite, men ju längre dagen led, ju finare väder blev det och inramningen kunde inte vara vackrare.


Lite Pilatesbollar på vägen, som såklart är omöjliga att låta bli. 


Så var vi då framme. Hovs Hallar alltså och jag tänkte direkt att jag måste bara åka dit igen. Så otroligt vackert och så lika otroligt att jag inte varit där, jag som ändå brukar turista rätt mycket i Skåne på sommaren


En tur för att kolla utsikten såklart, toabesök och ett antal energidrycker av sponsrat företag och så kom de då. Skulle tro att det var runt 2000 personer där i åldrar 8-80. Mkt trevligt.


Inledningen tillägnades Kristian Gidlund, då de kände varandra väl. Rörande och fint.


Sen brakade det loss och vi njöt i ganska exakt en och en halv timme.


Bäst: Black Saturday & Gloria
Sämst: Förbandet- lika onödigt som alltid
Saknad: Fiona
Mest Otippat: Trodde jag tröttnat på "Strövtåg i hembygden" för länge sedan, men live i stort sett a capella var den kalas
Fråga: Blir det månne fler Skånespelningar i sommar?
Betyg: 4 starka Flipfloppor. 


Under tiden förbandet spelade, kom alla bussar och parkerade sig vid hotellet. Så ingen promenad tillbaka till åkern, utan i solens sista strålar gick vi åter upp på bussarna och for tillbaka till Båstad. Så himla bra dag! Vad jag tyckte om själva Båstad får nog komma i ett annat inlägg. Go´Kväll

10 kommentarer:

  1. Åhåhå, vad underbart!
    När jag bodde i Båstad bodde jag förvisso pyttigt men satt ofta uppkrupen i fönstret och njöt av utsikten och solnedgången i havet.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter inte dumt alls och ibland är pyttit bra! Kram

      Radera
  2. Gudars vilken upplevelse! Gillar Mando Diao och lyssnar på Black Saturday varenda dag! Minst en gång:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst påminner den mycket om Billy Idols White Wedding?? I alla fall i introt. Kram

      Radera
  3. Häftigt!

    /Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut häftigt och att vädret var så bra gjorde såklart mycket, Kram

      Radera
  4. Vilken dag och inte hade jag tackat nej till Mando Diao, tycker ju om dem. kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag också mycket. Särskilt att de byter genre så otvunget. Kramar

      Radera
  5. Ser helt underbart ut! Jag är så himla glad att ni kom iväg på konserten, likaså mina döttrar. Jag hade ju förstås mer än gärna också varit där.
    Vi kan kanske ta oss en tur till Båstad i sommar om än utan Mando Diao?!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart gör vi det, det är ju givet! Kram

      Radera