L

torsdag 29 maj 2014

Gå på plankan

Jag hann knappt måla klart inomhus och få i ordning där, när tankarna om nytt golv på verandan tog form. Sen gick allt mycket fort. Ett tag. Golv inhandlades, jag rev ut den gräsliga, dåligt lagda plastmattan jag retat mig på i alla år och drog även bort golvlisterna. Bara ett par dagar senare, kom Mr T x 2 för att lägga det, vilket alltså inte fungerade p g a ojämnt.


Så i lördags kom Mr Hantverkare med medhjälpare för att försöka fixa det


När jag gick hemifrån, rev de allt ned till grunden och när jag kom hem från Båstad, mötte denna synen mig. Flytspacklat jämnt och fint golv, men inte härdat nog att gå på.


I måndags kom så Mr Hantverkare igen och gjorde allting klart. Mkt nöjd, särskilt med de vita golvlisterna, som håller ihop allt på ett snyggt sätt.
 Äntligen ordning både inne och på verandan, vilket är mycket skönt!



Nu tänker jag att det vore kul att sy lite nya kuddfodral till de jag har på sängen, men man kan också pausa lite…trädgården är fortfarande inte riktigt i ordning och jag både vill och måste prioritera den nu. Go´Kväll 

6 kommentarer:

  1. Så fint det blev! Jag röstar på trädgårdsfix bara för att det är gärligt😊
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag blev väldigt nöjd och visst är det trädgårdering, varje dag. Klem

      Radera
  2. Det blev ju jättebra! Skönt när det är gjort ordentligt från grunden!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen. Flytspackel verkar vara toppen och jag är väldigt nöjd! kramar

      Radera
  3. Det blev riktigt snyggt! Skönt att det är klart va?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, du anar inte. Har t o m sovit middag där en dag nu. Superskönt! Kram

      Radera