L

torsdag 22 maj 2014

Jag klagar inte....

Jag hänger ju mest i Paradiset om kvällarna, men igår var jag med väninna M på Vapiano. Hennes förslag, inte mitt. Visst är det gott och visst förstår jag att man gärna går dit om man har tillfälle, men i Metropolen finns Vapiano på flera ställen= lättillgängligt.
Jag har inte ätit där överdrivet mycket men hade ändå lätt föredragit någon annanstans. Kanske också för att jag är inte en jätte pasta/ pizza- fan och därmed inte ”fattar grejen”. Ska man sen hålla igen på kollisarna, är det inte heller optimalt.
Vad jag däremot fattar, är att allt som serveras där, blir godare med den färska Basilika som står på borden. Det är nästan så jag river av en hel kruka. 


Det blev det svamp-pasta som såklart smakade bra. Särskilt på uteserveringen i det fullständigt fantastiska vädret och ihop med ett glas rött, jag har fortfarande svårt för det där Rosé blasket.



Eftersom jag fick lite väntetid på M, gick jag en sväng inne på Caroli City och det har verkligen fått ett lyft. Innan renoveringarna, kan jag inte minnas varför man skulle vilja gå dit överhuvudtaget, då samtliga affärer fanns på andra ställen i Metropolen. Hela stället var nedgånget och det kändes lite som att taket skulle ramla ned på en.  Nu är det luftigt, högt i tak, mycket ljus och trevligt i största allmänhet.



Nu när jag skriver detta, slår det mig att jag helt uppenbarligen gillar våra gallerior, eftersom jag pratat gott om både Emporia (favoriten), Nya Mobilia och nu Caroli. Märkligt men sant, men det finns alltid en och annan affär som bara finns just där och ingen annanstans, det är väl det som är tricket antar jag.


På vägen upp mot Triangeln, såg vi Flotten och jag fick genast flashbacks från förra sommaren, då jag fick roa mig kungligt där ihop med Fiona.  Väninna M har aldrig åkt den, så det blir nog ett ”mission” i sommar.


Idag var det bråttom hem för att hinna klippa häcken runt uteplatsen. klart svettigt och krävde sina flaskor vatten, men sen satt jag utomhus och kollade MFF spela borta. Hur lyxigt? Var tvungen att ta ett glas vin bara för att....


Och vann gjorde de också. Här hoppar de med de 500 Malmösupportrar som var där. Kolla gärna in skorna... en av varje färg på de flesta spelarna.


Nu har jag precis gått in och det är nästan plågsamt att se Sverige - Vitryssland, fast det just nu
står 1-1.Go´Kväll

2 kommentarer:

  1. Oj, vilken ansiktslyftning Caroli har genomgått - tidigare var det en 70-tals känsla där:) Ha en härlig kväll! Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så var det, man känner inte igen sig alls och jag hade ett tag svårt att veta riktigt vart jag var.... Kram

      Radera