L

söndag 18 maj 2014

Millimetrar

Såhär är läget här. Det skulle enligt Dansk TV börja regna vid 12- tiden och 11.59 började det faktiskt. Just nu har det kommit 17 mm. Ganska mycket.

 

Annat var det igår. Då kom Mr T x 2 för att lägga golv på verandan åt mig. Själv planterade jag om Tomater, ,men nåddes efter 4 timmars kämpande av beskedet att det inte går att få golvet på plats. Millimetrar igen. Inte några 17, men tillräckligt ojämnt på golvet för att det skulle gå. Mkt Tråkligt, men i morgon kommer underbara Christoffer hit och kollar på det. Han är en gammal kollega till Pa och världens mest underbara lille man, som alltid lungar mig med att det ska säkert gå att lösa.


Eftersom det var rena rama sommarvärmen igår, grillade jag istället åt killarna och jag kan rekomendera att grilla vit sparris. Den ska bara skalas och förvällas i sockersaltat vatten ett par minuter innan ma lägger den på grillen. Hur gott som helst! Jag hade köpt Svenska Nypotatis. Premiär för i år och frågan är om det någonsin smakar så gott som de allra första?


Sen gick vi en lång runda här, eftersom Mr T den andre, inte varit här förut. När vi sen kom hem och fikade på Rabarberpaj med glass, såg vi en Gräsand landa på grannens tak. Det såg ju helt tokigt ut! Såklart kan de flyga, men jag vet inte om jag sett någon sitta så högt upp. F ö verkande han själv fövånad och lät något fruktansvärt förnärmad där han satt och gol.


Regnet kom som sagt vid 12 idag, men innan dess var det fint och jag kunde äntligen rensa Kirskål. Det går inte att gräva bort just i den rabatten, men jag ryckte så mycket jag kunde i alla fall.


Jag hann precis lasta en vagn och skulle precis köra upp och slänga det, när regnet kom...


Samtidigt kom också brorsdotter L, så vagnen fick stå och vi satt inne en bra stund och pratade om vad som hänt sen sist, kommande lördag då vi ska på tur och lite andra sommarplaner.


Sen körde vi till Emporia och shopsade Sushi. Vi hade tur och det var i princip uppehåll när vi var ute, sen började det regna igen. Men vi hade mat,vin och det var Hockey SWE-CAN på TV så det gick ingen som helst nöd på oss. 


Tråkigt givetvis att Sverige förlorade, men det var en alldels utmärkt söndag i alla andra avseenden.
Skulle någon förresten undra varför jag inte "Instar", beror det på att jag inte kan p g a förbrukad tid. Jag har ju jobbtelefon och det är inte mycket att göra åt. Go´Kväll

2 kommentarer:

  1. Här har det också regnat som bara den nästan hela dagen. Hoppas att golvet snart sitter där det ska. Kramar och trevlig kväll

    SvaraRadera