L

söndag 11 maj 2014

Roadtrip

I torsdagskväll när solen gck ned, såg himmeln ut såhär över Paradiset. Så fint att jag t o m gick ut mitt i fotbollsmatchen för att titta på den! Sen var det bums i säng, för i fredags var jag t o m uppe tidigare än när jag jobbar.


Fredagen var nämnligen väldigt efterlängtad semesterdag och Roadtrip med lika efterlängtad Fiona
Så efter kort tågresa till hennes by, styrde vi Mr GPS kosan mot Gällstad


Det fina gula följde oss en lång bit på vägen. Rapsen måste vara både ovanligt tidig och ovanligt fin i år..


Skånskare än så här blir det nog inte?


Innan vi var framme, stannade vi för att utöka shopsingkassan och fylla på energi. Lotterna gick det inget vidare med. Smoothien däremot, sån´otrolig humor. Jag tyckte det var hysteriskt roligt faktiskt.



Framme i Gällstad, gick vi först in på lager 157. Och höll på att inte hitta ut därifrån igen. Så stort det är! Sen Factory Outlet med riktning OM- hörnan. Där var väldigt trevliga priser.  T ex kostade alla kllänningar 300:- Shorts och kjolar 100:- och vi var rätt överlastade när vi äntrade provrummen.
För min del slutade det med 2 kjolar. En Smirkskirt i hallonröd och en rödmönstrad sidenkjol, ett par svarta Tea-shorts och en Terriedress. Mkt Bra!

Så åt vi en nödlunch där också.


På vägen mot nästa mål, såg vi ljuvlig blandskog. Det var på det hela taget perfekt bilväder utom lite regn när vi på kvällen åkte hem.


Nästa stop var Freeport och detta är enda bilden därifrån. Det fanns liksom inte tid och lyckan var stor, framförallt för Fiona när det var samma låga priser i en hörna i OM- affären. där hittade hon nämnligen den klänning, vars namn jag inte kommer  på, men som hon letade efter hela förra året.
Jag köpte likadan, fast blåmönstrad och i Salmingbutiken mittemot shopsade jag en bikini. Även den till halva ordinare pris.


Snabbfika påväg till bilen och när vi var framme vid sista anhalten, hade vi ca 50 minuter på oss innan affären stängde. Sist vi var här, klarade vi det på en timme och i och med att vi delade upp oss, hann vi väl i stort sett vad vi skulle denna gången också.


På hemvägen blev det snabbmatsmiddag, småplanerande för nästa utflykt och fin kvällshimmel.


Jag var i Paradiset ganska exakt vid midnatt efter en helt otroligt rolig dag med toppenshopsing och bästa sällskapet såklart. Det är månader sedan jag shopsade till mig själv och jag njöt varenda sekund.

Idag är det Söndag och jag har haft en toppenlånghelg, men lördagen får ha ett eget inlägg eller två faktiskt. Go´Kväll

5 kommentarer:

  1. Åhå, vilka roadtrips ni gör! Jag hade ju aldrig klarat av butikerna så snabbt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bra utan allt för mycket stress faktiskt :) men det är klart vi kunde stannat längre på Freeport om tiden funnits, Kramar

      Radera
  2. Inte dåligt vad ni hann med! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gick undan, men utan stress. Man ska undvika stress :) Kramar

      Radera
  3. Vilken dag vi hade :)) Fler sådana!
    Kramar

    SvaraRadera