L

fredag 30 maj 2014

Småvaserna & Finbesök

Småvaserna är fyllda igen, det blev lite paus där med golvet och så, men på söndagarna brukar jag annars sätta nytt i dem.


Liljekonvaljerna är slut nu nästan, men å andra sidan har Gräslöken börjat blomma för fullt och jag tycker de är väldigt vackra, så några av dem blev det.  Nu ska jag bara komma ihåg att plocka ett gäng till, ta av blommorna och frysa in så att jag har att strössla över salladsskålen.

Bräckan och Blodävan har varit igång ett tag, liksom den underbart fina vita Brunnävan. Ormroten är också snart slut, men klipper man ned den, blommar den om. Det gillas skarpt! Sen en klar blå blomma, vars namn just nu fallit mig ur minnet. Fin är den i alla fall.


Annars har det varit grill med väninna M… 


..och fika. Alla kom samtidigt igår, Ma och Pa med morbror och moster, L med kompis B och fast det var lite kyligt i vinden emellanåt, kunde vi sitta ute.
 

Eller ja, vi hade väl inte så mycket val. Utan ommöblering på verandan får 7 personer knappast plats inomhus…


Idag har jag jobbat halv dag. Mkt Bra! Och nu är det helg igen med mycket på agendan. Om jag vill. Får se hur det blir, det kan mycket väl vara så att jag bara stannar hemma och trädgårderar…Go´Kväll

8 kommentarer:

  1. Vilka söta blommor......här har inte lijekonvaljerna börjat blomma ännu!
    Har ett ställe här i närheten där jag brukar plocka de.
    Trevlig helg önskar Titti
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så härligt att ha dem kvar, jag älskar verkligen doften av dem, Kram och det samma

      Radera
  2. You seem to be the most wonderful hostess; always feeding others ;) The little floral arrangements make me smile. you have a wonderful knack for filling these small vases with colour.
    Kramar,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, thanks a lot Karen. It´s nice to feed people and having visitors in my little Paradise, but I have to adimt that the homebaked was made by Mum. Love her cookies. Hope summer has arrived to you now so you too can fill vases with summer! XOXO

      Radera
  3. Dina tre små vaser är ljuvliga och härligt att äta ute. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja visst smakar allting mycket bättre utomhus också? Kram

      Radera
  4. Jag måste ju numera placera mina vaser kattsäkert men det gör jag gärna 😉
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en vas åtminstone, med blommor måste man väl ha? ;) Kramar

      Radera