L

måndag 19 maj 2014

Småvaserna

Ny vecka och därmed nytt i vaserna. Ganska lätt att fylla dem nu, när det exploderar i trädgården och Liljekonvanljerna är fler än mågonsin...


I de större vaserna, Konvaljer, Liten Ormrot, Förgätmigej och blad av Alunrot Purple Palace om jag inte missminner mig. I den minsta vasen står en nästan svart Akleja. De vissnar väldigt fort inomhus, men jag kunde bara inte låta bli..


Ikväll har jag grillat till matlådor. Mkt Bra! Perfekt att under samtal med god vän att sitta och passa grillen lite. I solen. För den kom tillbaka idag och nu ska den verkligen stanna ser det ut som. Mkt Bra!

6 kommentarer:

  1. Så fint med småvaserna! Jag tänker precis på dig när jag var ute i trädgården att jag skulle plocka in lite. Tyvärr bor här ju en luddig vasvältare nu men kanske det kan gå ändå.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske om du lägger något tungt, typ småsen i bottnen, så att vasen blir tung? Kram

      Radera
  2. De är så söta, dina små vaser! Visst finns det en hel del att välja på i trädgården nu? När jag går mina promenader ser jag hur mycket som helst. Och nu blommar syrenerna också :-)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, helt ljuvligt! Jag har ett syrenträd jag beskurit hårt och nu blommar dt jättefint! Kram

      Radera
  3. Inser att jag måste göra ett besök på Mariatorget och köpa hem lite blomster. Älskar dina vaser
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Torghandel är bara det bästa! Känns så genuint ändå på något vis... Kram

      Radera