L

onsdag 28 maj 2014

Utflykt

Flitens lampa lyste över mina grannar i Lördags när jag åkte till Båstad. 
Sommarfamiljen målade och spikade panel, Livsnjutaren rensade ogräs i en av sina färgglada klänningar hon verkar ha mängder av och "min" handyman började göra vid golvet på verandan. Lika bra då att fly fältet?


Det var Malmö- girot och de hade den goda smaken att passera precis vid bussen. Mkt trevligt!


Jag tänkte direkt att han som cyklar så åt helt fel håll, måste leta efter en toa och vara lika nödig som jag blev i samma sekund jag steg på tåget..


Brorsdotter L med väninna J hämtade upp mig och Mr T vid tåget och så var det toadags igen. Och glassdags. Nya Magnum, som får 4 starka flipfloppor p g a lite mindre än normal och god champagnesmak. Rekomenderas alltså.


Sen blev det inga fler stopp innan vi var framme i Båstad, som jag alltså aldrig besökt förut och jag kan inte förstå att jag missat detta. Så himla fint ju!


Pipranka och blåregn lite här och var. Fina, ganska gamla hus....


..men också trevliga shopsingställen.


Ja, och så lite vätskekontroll, ty det behövs när man springer i affäret och gärna vill skynda sig lite pga Mr T inte tycker det är fullt lika roligt. 


Sen drog vi oss ned mot havet. Svårt att tänka sig hur smockfullt det är under Båstadsveckan, då det var nästan ödsligt tomt.


Jättefin strand och där på däcket hade vi tänkt äta, men det var eftermiddag och inte öppet än.



Så vi åt här istället. Väldigt trevlig fiskrestaurang, som i mitten av restaurangen har ett Fikonträd växande. Trädet måste alltså varit där innan bygget. Supercharmigt.



Ungefär den här utsikten hade vi där vi satt vid fönstret och hade det så himla bra man kunde ha det!


Mr T åt Stekt strömming med mos och rårörda lingon. Vi andra åt Moules Frites med Saffransaioli.
Galet gott alltihop, särskilt pommesen som var tjocka och spröda och som jag inte ätit på ganska länge.


Sen gick vi ned på stranden igen och därefter bakvägen uppåt centrum. Så fick vi se Center Courten också. Så pytteliten den är!! Det måste vara stekhett där under tennisen om det är bara lite sol. Jag vet inte vad jag förväntat mig, men att det skulle vara bara en bana där och så liten var otippat.


På toppen har man vidunderlig utsikt och som sagt. Jag kommer åka hit igen i sommar. Bara inte under tennisveckan, för det verkar helt sjukt på ett ganska osmakligt sätt hur folk bär sig åt då. Ja, inte de som spelar såklart, men andra...


Sen vet vi ju vad som hände. The konsert med Mando Diao. Go´Kväll



6 kommentarer:

  1. Förr när Rix fm hade festival i byn bodde vi alltid över i lilla boendet och var glada över att slippa bilköerna. Sen Rix slutade och veckan delades herr/dam var det inte lika intensivt eller kul.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag nog förstå. Kommer iaf lätt åka dit igen i sommar. Lätt!!! Kramen

      Radera
  2. Har aldrig varit i Båstad men det ser ju riktigt mysigt ut:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, så glad att se något nytt också :) Kram

      Radera
  3. Tänk så många små pärlor som finns att besöka:)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och Båstad here we come liksom.... ;) Kram

      Radera