L

fredag 2 maj 2014

Utflyttad & Rörd

Nu är jag och mina tomatplantor utflyttade till Paradiset. Trots ett huvud som bråkade och vägrade ge med sig. Bara att bita ihop. Buren är uthyrd, så jag hade inte så mycket val..


Ma och Pa kom med bil, Pelargon och Rabarberpaj, så det gick på alla sätt så smidigt det kan göra..


Så nu har jag lämnat denna, faktiskt helt ok utsikt för ett annat liv i 5 sköna månader!



Eftersom jag inte städat klart buren, sov jag inte i Paradiset, utan vi styrde kosan mot Byn igen och skulle väl egentligen bara köra förbi bålet lite...men det var en fantastisk kväll igen och det gick liksom inte att bara passera.
 

När jag kom ned på stranden blev jag faktiskt rörd på riktigt och fick en klump i halsen. Vilken uppslutning! Inte 30 000 som i Lund förstås, men Byn verkade ha gått man ur huse för att fira in våren. Jag som älskar att bo i min By, blir alltid så glad när de olika arrangemangen uppskattas



I år var det bågskytteklubben som tände brasan och på tredje försöket lyckades det


Så var det tal, körsång, korvgrillning och allt det där som hör till. Träffade även på en mamma till en gammal klasskamrat, vilket var väldigt roligt det med.


Så det blev en fin Valborg med ett otippat slut


Idag har jag fortsatt komma i ordning, städa och plocka in allt. Nu är det bara verandan kvar att fixa till, sen är jag mer än sommar- redo! Go´Kväll

8 kommentarer:

  1. Vd härligt med sommarboendet....underbara bilder speciellt de två sista.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är skönt att vara på plats nu, kramar

      Radera
  2. Synd att du inte är riktigt kry men så in i Norden härligt att bo i Paradiset 💜
    Kram fina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett skit det där, men nu är det nog borta för denna gången. Jag njuter alltid när jag bor här såklart;) Kram

      Radera
  3. Så underbara bilder och så fint att höra att du är på plats. Hoppas att huvudet ger med sig och du får en go helg!
    Massa kram och hälsningar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det blev en helt ok helg med väldigt lite skallebank, så det var toppen! kramar tebacks!

      Radera
  4. Härligt att du är på plats i buren! Underbara bilder som alltid..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är skönt att vara här nu. Verkligen! Kramar

      Radera