L

måndag 2 juni 2014

Blomstershow

Det blev dåligt med sovmorgon även i går, då jag och Mr T beslöt att försöka vara på Malmö Garden Show direkt när de öppnade, vilket vi också var.
Jag hade kanske inte tänkt gå, eftersom jag gått varje år och ibland är det lite ”same, same” men det var kalasväder och Mr T har aldrig varit där.



Mycket blomförsäljning förstås, men även annat…


Det där fiket där brödet kommer ifrån har jag besökt och kan varmt rekommendera om man har vägarna förbi.


Plantskolan vid Buren var där, liksom de mest välkända blomsterbutikerna i Malmöområdet, men roligast är alltid att se balkong- och trädgårdstävlingen. Jag blir alltid galet inspirerad och vill hem direkt och fixa i trädgården.


Denna grekland-inspirerade var helt klart min favorit, men alla hade de något fint. Tänk att slå sig ned vid bordet med ett glas vin i denna vinnarträdgård.


Det som retar mig en liten, liten aning är att i stort sett allting är planterat i för små kärl. Ja, det är utställning, men också menat som inspiration och då bör det fungera i praktiken tänker jag?

De här 2 var jag däremot inte särskilt förtjust i. För mycket färg och plast..Roligt att titta på, men jag hade tröttnat ganska snabbt om jag haft det så


Ställer mig också aningen tveksam till de här ”skyddsänglarna” som placerats ut lite här och var. Sömntutor och Vallmo däremot, så himla fina!


Vinnaren av ” Trädgårdskampen” som gick på SVT för ett tag sedan, var också där med sin vinnarträdgård.


Sen gick vi lite i själva trädgården, innan vi for till Paradiset för att njuta av solen. Som försvann där ett par timmar, så Mr T körde vidare, jag trädgårderade, planterade och hade det allmänt bra. För solen, den kom igen och sen var det en ljuvlig eftermiddag.



Shopsingen blev en efterlängtad Pelargon jag haft förut, Tomatnäring, samt detta fina fågelbad som jag fick av Mr T och som nu står under lönnen vid grinden. Mkt Bra! 


Kvällen ägnades vid havet med L., men det får vi ta en annan dag. 
Idag är det Måndag, jobbdag och inte fullt så glamoröst, då jag och Pa varit på tippen med bl a mattan som låg på verandan. Go´Kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar