L

torsdag 19 juni 2014

En Råååsa Boll

Jag trodde jag handlat klart sommarblommor, men så häromdagen när jag skulle på middag, gick jag upp på parkeringen för att shopsa gåbort- blomma. Så ser jag denna GIGANTISKA rosa boll.  Fast den kunde jag inte ge bort, den var tvungen att hamna i Paradiset och jag visste precis vart jag ville ha den.

Inte här på gräset, men här ser man nog hur stor den är.



Utan här på hörnan, där jag brukar ha en Pelargon för att välkomna eventuella gäster, men som tyvärr dog i vintras.  Det är Grusnejlika om någon undrar och den blommar i stort sett hela sommaren. Jag har haft dem förut, men aldrig att de varit såhär stora.

Den stod dessutom i en 15cm kruka när jag köpte den, så undrar just hur stor den kommer att bli nu med stor kruka och ny jord…


Annars bevakar jag väl mest de Skitrosa (som i smutsig alltså) Vallmona som nu börjat slå ut. De står ju så kort tid, men helt underbara är de. Inte minst det grågröna bladverket.


Gåbortblomman? Ja, det blev en riktigt kraftig och fin Palettblad.


Bilderna är från i Lördags. Idag är det skitkallt, grått och blåsigt, sol och regn. Såklart för att det är midsommartider nu...l? Go´Kväll


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar