L

onsdag 4 juni 2014

Fira en student

Igår firades Sommarfamiljens näst äldsta, M,  då hon tog studenten. Vid 19- tiden anlände hon. Dyngsur, eftersom Metropolen förärades ett regn som varade i stort sett hela dagen, men hon var lika glad för det.



Hela familjen är vegetarianer och buffén var hemmagjord. Mycket goda pajer, Melonsalladen jag brukar göra och inte minst pappa M´s urgoda pizzor!


M har gått musiklinje och det blev därför folkmusik och lite dans. Hon ska till Folkhögskolan i Malung för vidare studier i höst.



Kalaset hölls i vår föreningslokal och vilket lyft den har fått sen jag hade fest där sist. Nytt öppnare kök, vitmålade väggar och en toalett till. Mkt Bra!


Sen blev det desserer, även där hemmagjorda. Kladdkaka med vispgrädde, Rabarberpaj med vaniljsås och en gigantisk skål med fruktsallad och hackad chokela´ till det. Det är en riktig hit, fruktsallad med chokela´, så enkelt men ändå så gott.


Jag hade nog närmast hem av alla gäster och det är ju skönt! P g a inte riktigt i form + jobbedag idag, blev det inte heller allt för sent.


Ikväll tvättar jag. Sån´t måste också göras eftersom jag inte hittar James ;)

6 kommentarer:

  1. Tyvärr är inte James här heller... men vilket kalas och hur gott ser det inte ut.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var både trevligt och gott, absolut! Städa, det gjorde jag dagen därpå, är man inte hemma, ser man ändå inte röran ;) Kram

      Radera
  2. Så kul med studentfirande och varför ska det regna på dom? Helt onödigt enligt mig. :-) James lyser med sin frånvaro här också...,
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var otur, men kvällen blev fin till slut i alla fall, Kramen

      Radera
  3. Åh vad jag längtar efter att Moa ska ta studenten!! Men det är ju 4 år kvar. Maten såg himla god ut:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast de kanske går alltför fort ändå de där 4 åren? Maten var topp och jag fick dessutom äta rester dagen därpå. Mkt Bra! Kram

      Radera