L

fredag 6 juni 2014

Konsertdags & Indisk mat

På pappret och på doften när vi steg in i restaurangen, bådade det verkligen gott på den här Indiska restaurangen, men tyvärr var det knappt värt 3 Flipfloppor.


Men. Mat behöver man för att sen kunna njuta kvällen på St Gertrud.


Det var jag, Mr T och väninna M, som slöt upp efter jobb för att ännu en gång lyssna till Richard Lindgren med band.


Nu utöktat med 2 danskar, som skötte sig alldeles utmärkt.


Richard var i fin form, liksom publiken och konstigt vore det väl annars.


Solen kom fram, St Gertruds innergård är en riktig pärla med byggnader från 1800- talet,


och med värmare, satt vi mer än gärna ute och konstaterade att vi hade 3 härliga lediga dagar framför oss.



Framåt 23- tiden var det slut och vi fick med oss den roliga nyheten att Richard Lindren faktiskt ska värma för en av sina stora inspiratörer och som han gärna tolkar; Bob Dylan, som senare i sommar gör en konsert på Sofiero. 


I dag på nationaldagen, hamnade jag "Plötsligt i Vinslöv". Fast det var ganska välplanerat. De bilderna kommer i morgon. Go´Kväll

4 kommentarer:

  1. St Gertrud väcker alltid minnen. Först förskola o sen fritids sen i den byggnaden som är lite högre bak (rödaktig svart tak) där var man sen på fritidsgården.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju en underbar miljö för barn också! Kramar

      Radera
  2. Jag tänkte genast Rickard när jag läste konsert i rubriken. Undrar varför ;o) Får ta det som ett tecken att det snart är dags för mig också att upptäcka honom... :o) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahha, ja det tycker jag absolut, Kram!

      Radera