L

onsdag 25 juni 2014

Konsertdags

Åskan mullrade igår när jag skyndade mig hem för att hinna klippa gräset innan det brakade loss. Skum känsla det där….Strålande solsken och mycket varmt, samtidigt som det tydligt gick att se regnet som föll österut.

Sen gjorde jag några Sillamackor, eftersom brorsdotter L och hennes kille var på väg. Det blev till att sitta på verandan och äta, då de knappt hann innanför grinden innan regnet kom. Lite synd, eftersom vi planerat att se ”Of Montreal” i Pildammarna.

Nu var det inte en särskilt långvarig skur, så när solen tittade fram igen, chansade vi och gick iväg.
 Det är ”Sommarscen Malmö” som kommit igång med sina många aktiviteter de arrangerar hela sommaren.


Otippat mycket folk hade ändå tagit sig ditt för att se detta amerikanska band. Dock var det tomt på kullarna bakom scenen, så långt ifrån fullt.



Vi hann höra en 5-6 låtar innan det var slut och det var det faktiskt värt. De vet nog inte det själva, men det fanns tydliga likheter med ”The Ark” och sångarens röst påminner inte så lite om Ola Salos.


En hängiven skara stod längst fram hela konserten, dansade och mimade till alla låtarna, så totalt okända är de inte. Jag har lyssnat litegrand på dem förut, men det är längesedan och de har förändrat sitt sound ganska mycket.



Sen ville jag fota fontänerna i Pildammarna….


Och fick till en bild till slut.


Hemma igen, såg vi det som väl lika mycket som Allsång på Skansen, förknippas med Svensk Sommar, ”Morden i Midsomer”. Helt ok avsnitt, fast det utspelade sig under juletid. Hur mycket jag än tycker om julen, vill jag faktiskt inte bli påmind om den nu. Ikväll är jag hos väninna J på middag. Go´Kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar