L

söndag 15 juni 2014

Kvällsutflykt

Ojojoj så länge och hårt jag sov i går! Skönt var det och uppenbarligen välbehövligt. Dagen bjöd på hyfsat väder, men jag saknade den riktiga värmen vi haft. Framåt kvällen var det emellertid lugnt och solig och även dags att bege sig ”utombys” igen, närmare bestämt till Mr T´s by för middag och umgänge fotboll. Och såklart träffa denna lille charmören.


H grillade till ett helt kompani, fast vi var endast 6 vuxna. Vet inte om det syns, men jag sträcker på mig och han böjer på knäna. En stor och ståtlig karl alltså.


Hans fru A var såhär snygg i en ”Jennie” minsann. De är underbara människor båda två och det var så himla roligt att träffa dem.


Så satt vi då i deras gigantiska uterum och hade det så bra man kan ha det. De andra två som var med hade spelat på hästarna och vann 23 000:- dessutom fyllde han år, så stor anledning att fira!


Hasselbackspotatis. Hur gott? Längesedan jag åt det och det var bara så gott. Dessutom tycker jag tydligen om Bea nuförtiden. Åtminstone om den är himmalagad, som den vi fick till maten.


Charmören ansåg att spett skulle ätas med händerna och ja, varför inte?


Sen for jag hem och var i säng strax efter midnatt, för att se Italien spöa England. Så här glad var granne "Italienaren" för det idag. Underbart!


Idag var sommaren tillbaka och ännu en liten utflykt stod på programmet, men mer om det en annan dag. Go´Kväll

1 kommentar:

  1. Gud vad hungrig jag blir av att se all god mat! OCh jisses, att vinna pengar på det viset, födelsedag och allt:) Bara att gratulera!
    Kramar

    SvaraRadera