L

tisdag 3 juni 2014

L, jag & Havet

Jag riggade alltså så att jag kunde sitta ute och se fotboll i Söndags. Bäst som jag satt där och njöt, ringde L och var rastlös. Havet hjälper alltid mot rastlöshet, så vi började med att köra ned till Västra Hamnen. Efter fotbollen då förstås.


. Såhär glad var jag över att komma dit. Hon också för den delen…


Det är väl omöjligt att åka dit och inte fota det skruvade huset. Vi kunde i alla fall inte låta bli. Blir lika facinerad varje gång jag kommer så nära…
 

Ganska lagom med folk ändå och som vi njöt! Det var nästan helt stilla och i stort sett molnfri himmel. Det kändes lite som vi var på en semesterort och inte i Metropolen.



Särskilt som det var människor där som verkligen badade. Och blev i vattnet också. Brrrrr..


På väg tillbaka mot bilen, ser vi Metropolens nya 26 m långa specialbuss, som premiär-körde just i Söndags. Ser märkligt ut, särskilt att fram och bak ser likadana ut med förarsäte och allt, men det behövs nog. En sådan vänder man antagligen inte så lätt…


Förra året ”upptäckte” jag Ribban Beachrestaurang och vi stannade till även där för att se om de möjligen öppnat. De har de inte, men förhoppningsvis kommer de igång snart. Vid det laget, var klockan så mycket att det var lika bra att gå ut på T- bryggan och se solnedgången.


Västra Hamnen, där vi befann oss bara en kvart tidigare...




Sammanfattningsvis kändes det som en lång härlig söndag med både utställning, trädgårdering, fotboll och långpromenad vid havet. Så skulle det alltid vara..
Ikväll firar jag Sommarfamiljens M, som tar studenten. Festen hålls i vår föreningslokal. Mkt Bra!

6 kommentarer:

  1. Åh, vilka underbara bilder! Så duktig du är på att fotografera! Jag blir alltid så imponerad av dina fina bilder. Vackert!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack snälla du. Det är inte jättesvårt med de vyerna, det var en ljuvlig kväll! Kram

      Radera
  2. Fantastiska bilder! Turning torso är ju så jäkla coolt! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så mycket och visst är det ett coolt hus! Har aldrig varit uppe i det dock, Kram

      Radera
  3. Svar
    1. M, det är ordet för den kvällen, Kram

      Radera