L

fredag 20 juni 2014

Längsta dagen?

Jaha. känner mig lurad. Trodde i min enfald att det är idag det är längsta dagen, så hör jag Edward Blom på morgon- TV säga att det är först i morgon..

Oavsett, blir det en lite lagom stor tillställning i Paradiset  idag. Brunsås kommer att stå på bordet p g a gäster som inte äter sill!! Med det är helt ok, då blir det mer till mig.

Sen lär vi väl gå upp på dansbanan och ta lotter, jag kommer att vinna på Chokela´hjulet och kanske att det blir en svängom också. Det vet man liksom aldrig i förväg...


Hoppas ni får en fin dag, oavsett hur den spenderas, nu ska jag färdigställa midsommartårtan, Go´Eftermiddag!

14 kommentarer:

  1. Härlig sommarbild.
    Här i norr har inte prästkragarna slagit ut ännu tyvärrr.
    Trevlig helg önskar Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märkligt ändå, här är de nästan överblommade, Kram

      Radera
  2. Önskar dig den finaste midsommar.
    Själv är jag in tjänst hela dygnet men lite jordgubbar mumsas det på.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det var fina dagar hos dig också, Kram

      Radera
  3. Glad midsommar till dig! Hoppas du får en fin dag.
    Själv är jag på väg till Skåne för midsommarfirande på landet. Och det ser ut att bli fint väder :-)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev ju inte så tokigt va`? Vi klarade oss i alla fall utan regn, Kram

      Radera
  4. Låter som en idyllisk klassisk midsommar!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. TJa, idyllisk kanske, klassisk- helt klart! ;) Kram

      Radera
  5. Härligt! Här blev det plankstek och drinkar i go kvällstemp.
    Ser fram emot Paradisbesök!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lätt gott och nu börjar det dra ihop sig! Kram

      Radera
  6. Det blev midsommar här i Hälsingland me', men med så kalla nordanvindar att jag inte ens gjorde nån björkriskrans (min/vår tradition). Däremot blev det en del buketter av blomster inomhus.

    Trevlig midsommardag!

    Kram
    /Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jisses, ja det är inte någon värme här heller precis, hoppas det blev en bra helg, Kram

      Radera
  7. Haha! Den jäkla brunsåsen! Hoppas att du vann rejält och att dansen tig fart:)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen mer vinst, men det var lika bra. Jag har 2 pkt brunsås kvar om du är intresserad;) ? fniss...

      Radera