L

söndag 1 juni 2014

Loppis, miniträff & livet på landet

Det blev en aktiv helg, men även snuttefiltshäng och trädgårdering. Igår började emellertid med Loppis på Byn. Ma har inte upptäckt mig här och det är ju inte så konstigt med så pass mycket folk...


Faktiskt första gången jag besöker denna årliga och jag blev inte besviken. Det ska vara en blandning som på bordet nedan t ex.


Och lite otippade saker, som fotölj med fotpall. Skylten säljer dock böckerna för 10.000 men då ingår möblerna.


Försökte också via telefon lokalisera Fiona och när jag går henne till mötes, vänder sig OM- jackan framför mig om och där står fina Christina! Så roligt och otippat, så vi hade en liten mini- träff där helt oplanerat


Christina for vidare med sitt sällskap och vi andra blev plötsligt fikasugna.


Fionas yngste höll här i kameran med den äran!


Hem till Paradiset en kort sväng för att byta till lite lättare kläder och sen vidare färd ut på landet med Ma och Pa. Målet var brorsdotter L, som flyttat till en kalaslägenhet mitt bland åkrarna.


Jag menar, vem vill inte ha den här utsikten från sina fönster? Eller själva fönstena för den delen...Så himla fint har hon fått det där.



Kaffekokning i lilla köket...


..och rabarberpaj i hennes helt egna trädgård. som hon dessutom inte behöver sköta själv.


om jag shopsade på loppisen? Jajamänsan. 25:- riksdaler för brödburken nedan. Helt perfekt och jag har letat ett tag, så mycket nöjd med den!


Idag har det varit Malmö Gardenshow, Trädgårdering och promenad vid havet med L. Ja, så satt jag ute och såg MFF ta sin 6:e raka bortamatchseger över Elfsborg. Mkt Bra! Go´Kväll

6 kommentarer:

  1. Vilket superbt loppisfynd och lägenheten ser helt ljuvlig ut. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen en lyckad dag både loppisen och besöket! Kram

      Radera
  2. Oj vilken lägenhet. Ojojoj. :)
    kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inte dum alls. Lite för långt till havet bara... Kram

      Radera
  3. Det ser ut som du haft en härlig helg! Full fart hela tiden :-)
    Det var verkligen en fin lägenhet! Och bilden Fionas son tog på er är underbar!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland klumpar det ihop sig, men det går fint när det bara är roligheter! Lägenheten är "to die for" helt klart! Kram

      Radera