L

söndag 8 juni 2014

Nationaldagsutflykt

Min Faster L, fyller snart 87 år och har nu flyttat till ett äldreboende i Vinslöv. Ett besök hos henne var målet för dagen, men först var vi på kyrkogården och hälsade på Farfar och Farmor. 


Denna fina gamla kyrka från 100- talet. 


Sen körde vi ned på torget i jakt på kakor och där var minsann hemvärnsorkerstern i full gång. Klart imponerande i en sådan liten by att ha en stor orkester.


Sen körde vi alltså till L. Utanför mötte vi upp min kusin P, hennes pappa. som egentligen är min riktiga kusin och lille O. Hade jag varit tvungen att bo på äldreboende, skulle detta helt klart varit ett alternativt. Nytt, ligger mycket vackert i skogsbrynet och stora rum.


O hade förstås kli i fingrarna och liksom för- fikade lite, men vad gör väl det? L var så glad att se oss och vi att se henne. Det blev en rolig eftermiddag.


På ditvägen hade jag och Ma spanat efter ett bra ställe att plocka Lupiner. De har ju en förmåga att växa där det är högst opraktiskt att stanna med bil.


Men vi lyckades och fick ihop varsin rejäl bukett.


Variationen på dem är ju oändlig och tittar man nära, är de facinerande i blomman. Som de flesta andra visserligen..men ändå. Jag gillar verkligen Lupiner!


Såklart fick de stå på verandan och så klart blev det precis så ljuvligt som jag föreställt mig.


Igår trädgårderade jag järnet nästan hela dagen, sen blev det räkafton hos väninna M. Mkt Bra!
Jag helgar inte riktigt vilodagen idag heller, utan ska fortsätta trädgårdera, gå på vandring i Pildammarna och sen på en kort fotoutflykt utombys. Nästan bara roligheter alltså. Hoppas ni har en fin söndag. 

3 kommentarer:

  1. Åh, så fint med lupiner! För mig starkt förknippade med att en viss släkting alltid gav mig det på min födelsedag. Har en helt otrolig stäcka till jobbet med ofantliga mängder lupiner. Men som du skriver - där kan jag inte stanna.
    I Vinslöv hade jag minsann studiekamrater och en beundrare förr. Och det där bruna porslinet hade min mamma när jag var liten. Kanske fortfarande?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Lupiner i vägkanten kombination med totalt fel att stanna är en sanning, helt klart. Men underbara är de.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Skåne är ju fullt med gamla fina kyrkor! Och dom ser olika ut allihopa. Gör dom inte här tycker jag......Kram!

    SvaraRadera