L

måndag 23 juni 2014

Nöjd!

Den 29:e Mars planterade jag om Tomatplantorna jag sått någon vecka tidigare. Då såg de ut såhär.


Nu ser de ut såhär och jag är omåttligt stolt. Aldrig att jag haft så kraftiga plantor. Om jag nu kan vara stolt när jag egentligen inte gjort något särskilt mer än att vattna och ge näring när jag kommit ihåg det, vilket är sammanlagt en gång!


De står bra mot söderväggen och i relativt stora krukor, men jag har alltid tomater där och alltid i samma krukor, så lite skumt är det allt. Jag har faktiskt klippt bort en del blad, så att blommorna får ordentligt med solljus. Ett bra trick Pa har lärt mig. Senare, när alla tomater ska mogna, kommer jag klippa av ännu mer blad. Då är de inte så snygga, men tomaterna mognar i alla fall. 


"Ryssarna" står i Pallkragen och bilden är ganska usel, delvis p g a Skitblogger, men de är lika fina de. Inte så höga, men det är bara bra! Go´Kväll




7 kommentarer:

  1. Jäklar vilka tomatbuskar du fått till!! Nästa sommar ska jag odla på balkongen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är grymma, oförklarligt nog... ;) Kram

      Radera
  2. Vilka tomatbuskar och vilka tomater du kommer att få. I år har det där med tomater inte hunnits med, inte bra alls.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är mycket spännande alltihop. Hoppas vädrets makter är med mig nu.. Kram

      Radera
  3. Wow vilka kraftiga energiknippen. Där blir det tomater kan jag tänka mig. Mina är också finare än vad jag vågat hoppas på men inte i närheten av dina. Kul är det verkligen. Ingen som går och gödar i smyg på nätterna? :)
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju undra om det är en vätte eller något som göder dem? Det är roligt att följa allt som växer och mognar nu, h elt klart, Kram

      Radera
  4. Wow! Jag grävde nyss ner min "ryss" i rabatten. Få se om han tycker det är skojigare där :)
    Kramar

    SvaraRadera