L

lördag 21 juni 2014

Vann jag då?

Gårdagen började med att jag dukade på verandan, vädret är minst sagt ambivalent nu om dagarna och inte är det supervarmt heller precis...

Sen färdigställde jag tårtan som jag "freebaseade" lite med, men den gick hem tack och lov...



Gästerna kom och vi skålade in midsommarafton!


Sen måste jag bara visa Italienaren och hans vackra fru, som i år var bortbjudna till andra sidan området. Är de inte bedårande? Och hon har en OM- klänning och allt....bästa grannarna.


Jag hade förra årets H&M- klännning och "Peach Daquiri" på tårna och händerna.


Mr T hade  gjort jättefina sånghäften och fotbollsrelaterade placeringskort med hjälp av en sida där man skriver in sitt namn och får veta vad man skulle heta om man spelade i Brasilien. Mkt Bra!


Ja, sen åt vi...Länge och väl. 


Och en snaps eller två blev det också. Att Metropolen har en egen, var nyhet för mig och riktigt bra smakade den också.


Så blev det femkamp och där gick något väldigt fel eftersom jag blev klart sist! Skyller på att jag var mycket okoncentrerad!


En tur upp på dansbanan är obligatorisk....


..liksom att jag spelar r på chokela´hjulet. Och såklart vann jag. I år rekordsnabbt på första spelet, vilket innebär att jag spenderade 3:-


Sen gick vi tillbaka och vid 23- tiden var det lagom för kaffe och tårta. 
Det är toppen att fira midsommar här, så är det bara..väldigt traditionellt och somrigt så det förslår.

Idag har jag och sommarfamiljen ätit restmiddag. Även det mycket traditionsenligt, med undantag för att vi var ovanligt få idag. Vädret är inte till belåtenhet, det är sol, regn och blåst. Emellanåt alla sakerna samtidigt. Men det är klart, det är perfekt fotbollsväder och just nu ser jag Tyskland- Ghana.
Go´Kväll

9 kommentarer:

  1. Åh vilken underbar bild på dansbanan.
    Känner igen din klänning och din grannes stass skulle jag inte säga nej till.
    Kram Titti i kylslagna norr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men nu är du snart framme i värmen, Kram och lite avis på det...

      Radera
  2. Mysig midsommar!
    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var fint. Som vanligt, Kram

      Radera
  3. Men vilket urtjusigt par. Var det inte så att du lät de andra vinna?
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja de är så stiliga och så var det förstås. Jag LÄT de andra vinna. ;) fniss.... Kram

      Radera
  4. Vilka underbara bilder! Det ser ut som det ultimata midsommarfirandet :-) Förutom förlusten i femkamp då...
    Så vacker hon är!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är klassisk och bra, men den bästa har jag firat i smålands djupa skogar en gång, Kram

      Radera
  5. Härliga bilder och nu blev jag sugen på chockela´. :)
    Dansbanan blir jag lite frälst av, funderar på att gå en kurs.
    Kram och hoppas du har det bra!

    SvaraRadera