L

söndag 13 juli 2014

Fredagsfirande

I fredags när jag äntligen kom hem från jobb, klippte jag gräset. Sen hällde jag upp ett glas rött och försökte fatta att jag nu har semester...


...det har A också. För jag vet inte vilket år i ordningen, går vi på semester samtidigt. Vädret var på topp och vi firande inte bara med vin, utan delade även en Köpe- pizza.


Jag kan inte minnas när jag sist åt pizza och då är det ju bara för gott. När man verkligen längtar efter det och inte har det som "nödmat".


Ännu en gång visade himlen sig från sin bästa sida när solen höll på att gå ned och om jag haft bil (och inte druckit vin) hade jag kört iväg med oss till havet.


Mycket svårt att gå inomhus när det är magi utomhus.


Lavendeln vid uteplatsen fullkomligt svämmade över av humlor också och jag tänkte att så som de har det, ska min semester bli. Inget direkt mål i sikte, utan det får bli som det blir, jag surrar runt i Skåne lite, sannolikt en sväng till Danmark och i veckan som kommer en dagsutflykt till Småland. Mkt Bra!

När jag bor här i Paradiset, har jag liksom inte behov att åka bort någon längre tid precis..

Och så hoppas jag såklart att kunna bada mycket. Premiärdoppet skulle skett igår redan, men vädret ville anorlunda. Fast det kommer, det är jag säker på.


Idag har jag tvättat och lyssnat till regnet, fikat med A och fikat med Ma & Pa. Igår var jag hos kollega C och det blev sent. Mycket sent, så jag sov till 11. Men det är Söndag och dåligt väder, så det gjorde inte så mycket.

Nu kollar jag VM- finalen och sen ska jag läsa. Så länge jag orkar ska jag ligga och läsa...Jag kan inte med ord beskriva hur skönt det ska bli i morgon att inte vakna till något alarm. Jag blir alldeles lycklig bara av att tänka på det. 
Hur jag tassar upp när jag nu kommer att vakna och sätter på först nyhetsmorgon, sen kaffe och hur jag är uppe i timmar innan jag äter frukost. Det är SEMESTER för mig i allra högsta grad!

Go´Kväll

1 kommentar:

  1. Så härligt det ser ut! Och så skönt att du äntligen har semester! Härligt :-)
    Tack så mycket för den fina bilden! Så kul att ha och minnas tillbaka :-)
    Kramar och ha nu en skön semester!

    SvaraRadera