L

söndag 6 juli 2014

Jag hade verkligen längtat...

..och så rätt vad det var igår, satt de där igen på filtarna! Precis som förra sommaren. Fintjejerna hade kommit för att fira lite sommar med mig. Helt överlägset!!


Vädret visade sig från sin bästa sida med högsommarvärme och moln. Skönt faktiskt att det var molnigt, för annars är frågan om det inte varit för varmt. Jag hade, precis som Fiona tagit på mig den svalaste klänning jag har i garderoben.


Efter lite fördrink, babbel och snacks, skickade jag iväg dem på en tur i området


En typ av tipsrunda med lite uppdrag och frågor där första anhalten var hos sommarfamiljen. I år fick jag lite mer styr på deltagarna och skickade iväg dem en och en istället för alla samtidigt. Mkt Bra!


Sen hörde jag ryktesvägen att de strålat samman och tur var väl det, för det framkom även att kartan var något otydlig... 


Bordet hade jag dukat på förmiddagen


Så när de var iväg, var det bara att plocka fram maten.


När vi ätit och druckit, var det dags för prisutdelning. Sanna vann med den äran, fast alla fick tramspris. Såhär glada blev de för det!


Sen kaffe och underbar Budapest som Ma bakat åt oss. Hon och Pa var med på ett hörn faktiskt, men det var på tipsrundan, så jag fick inte med dem på bild.


Ja, sen kom A in och fotade oss. Precis som förra året och när mörkret började falla, droppade de av en efter en. 


Tack igen tjejer för att ni kom  från när och fjärran och gjorde dagen så lyckad.
Extra tack till kökspersonalen! 

Idag har det varit väldigt varmt och klarblå himmel. När jag äntligen masade mig ur sängen, var det bara för att ta fram snuttefilten och lägga mig i trädgården istället. Jag önskade att jag kunde teleporterat mig till Sthlm vid 13- tiden, för då döptes mitt kusinbarn, som jag är stolt nybliven Gudmor till, men man kan bara vara på ett ställe åt gången tydligen... Go´Kväll

21 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder, och vad underbart ni ser ut att ha haft det. Önskar jag kunde varit där..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi saknade dig, men det gick bra ändå. Toppväder för sommarfest också. Kramar!

      Radera
  2. Härlig kväll ni verkar ha haft! Bilderna är så härliga! Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev bra, gör ju mycket också när det är bra väder och man kan sitta ute. Kram

      Radera
  3. Fina bilder på en underbar träff.
    Så bra du ordnat och så snygga ni var allihopa.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Titti. Du verkar inte ha det så dumt du heller ;) Kram

      Radera
  4. Jag önskar att jag hade kunnat teleportera mig till er. Det hade varit galet roligt träffas. Och vilket kalas du ordnat.
    Nu hade jag ju lyckan att få döpa tre små barn istället och lite annat smått och gott.
    Funderar på om Högby kunde vara något för en träff.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte dumt med dop heller. Jag blev ju gudmor på distans i söndags. Jag meddelar dig så fort jag vet när det blir Ölandsbesök. Mycket som ska organiseras där för dem med alla barn som kommer i omgångar. Kramar

      Radera
  5. Tack för en härlig dag! Och vilka underbara bilder du bjuder på! :-)
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv i fina klänningen! Kramar och vilket semesterväder du har!!

      Radera
  6. Å vilken härlig em/kväll <3
    Den kan man leva på hela långa vintern. men först hela sommaren <3
    Kram till den perfekta värdinnan :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, jag minns också lördagen med ett leende och kommer göra så länge. Kramar

      Radera
  7. Härliga bilder på underbara tjejer, längtar efter varenda en av er <3
    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  8. Bästa em/kvällen! <3
    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och det berodde på bästa gästerna!!! Kram

      Radera
  9. Tusen tack för bästa festen!
    <3 <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack själv finis! Kram

      Radera
  10. Bilderna på maten var nästan plågsamma att se;) Såg så jäkla gott ut! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Felåt... ;) Det blev bra. Är ju aldrig lika gott att äta när man stått och fixat med det själv, men det blev inte misslyckat något av det i alla fall. Kramar

      Radera
  11. Tack för bästa festen, finaste vädret, godaste maten och du är bästa värdinnan och jag är så glad! Och jag kan titta på bilder hur länge som helst. :) Du kommer att få en laddning via mail så småningom.
    Massa kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera