L

tisdag 15 juli 2014

Kvällsrunda

Denna dag var så mycket bättre än igår då Ma åkte in på sjukhuset, men hon är hemma igen nu och det är förhoppningsvis över för denna gången. P g a det, ändrade jag dock mina planer för idag och istället för att åka till Ystad som jag planerat, trädgårderade jag som en tok hela förmiddagen. 

2 gigantiska lass åkte på tippen och hur skönt var det inte sen att slå sig ned på snuttefilten för Sommar i P1. Idag med Marianne Bernadotte och jag rekomenderar. Intressant och har en ljuvlig berättarröst.


E kom hem från kollo igår och nu ska de bo här tills de åker på semester. Mkt Bra! Det blev kvällsrunda i vanlig ordning.


Här finns sannerligen många fina stugor och det är roligt att gå och kolla hur alla har det. Både i trädgårdarna och själva husen är alla olika.


Stockrosorna blommar för fullt nu överallt och de är ju bara så vackra!


Denna är tämligen nyrenoverad med varsam hand och väldigt fin tycker jag.


Denna är också en riktig pärla, men ligger på "fel" sida infarten. Tycker vi i alla fall.


Blommor spanade vi också som vanligt och konstaterade att Fjärilsbuskar finns i fler färger och storlekar än vad vi trodde.


Många rosor blommar också fortfarande. De här är så mörkt röda de kan bli och är alldeles underbara!


Till sist några dubbla Stockrosor, som vi inte har alltför många av här i Paradisområdet.


Sen blev vi hängande vid grinden hos granne "livsnjutaren", som tyvärr ska sälja. Hon tycker hon kan detta nu och letar efter hus på landet till sig och sin dotter. Tråkigt och vi gav tydliga instruktioner om att sälja till någon "bra".

Hemma igen, kom jag på att jag ville göra en paj. bl a innehållande "Don Björns Tomatsås", som jag fått av Sanna. Lite sent kanske, jag började vid 22- tiden, men jag har ju semester för 17!


Hur den blev, vet jag inte än, för den står fortfarande i ugnen. I morgon hoppas jag på premiärdopp i havet. Go´kväll

6 kommentarer:

  1. Stockrosor är ju stora blomfavoriter hos mig, helt enkelt bara underbara.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och så många fina varianter det finns. Lång blommningstid också, det är bra, Kramar

      Radera
  2. Så fina blombilder! Och tack för stockrosbilderna tidigare! Hoppas det är bra med din mamma nu. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och de är på benen nu idag både ma och pa. De fick maginfluensa stackarna, Kram

      Radera
  3. å jag såg att där var en till salu på din gång, men tror inte jag kan hålla det så fint som du...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å Anna, snäll du är. Ja vi väntar med spänning på att se vad det blir för några nya. Kram

      Radera