L

söndag 27 juli 2014

Lyckodag

Igår var det ännu en sån där toppensemesterdag! Men lite molnigt på morgonen, så pga det och lite slöhet, stannade jag i Paradiset med Mr T istället för att åka till stranden. Jag plaskade i min lilla pool och lyssnade till Christian Falks sommarprat, vilket såklart var väldigt rörande och fint.

Efter dusch och lite kläder såg jag ut såhär och var precis så glad och förväntansfull som jag ser ut


Sen mötte jag upp Ma och Pa, som också var klädda för match. Vi skulle få se MFF spöa Kalmar med 3-1. Totalt uselt spel i första, men briljant i andra.


Precis framför oss, kom denna karl med tvillingar. En på varje arm, hur underbart?


Så himla tålmodiga de var, för det var varmt. Mycket varmt och de kan inte ha varit ens 2 år, men de gick antagligen på match redan i mammans mage, så de är väl vana...


Swedbank kokade efter sista målet och det var så kul med vinst när Ma och Pa var med och fick uppleva en helt glädrerusig skara på 13 511 personer.


Skulle nu någon mer än jag tycka det är roligt och har Sydsvenskan, så kolla sportdelen. Vi är med på bild, jag står upp och jublar...

Sen bytte vi om och åkte upp till stan. Matmarknaden är här och till min stora glädje, fortfarande öppen, så jag handlade ost som jag drömt om sen förra gången de var här. Mkt Bra!


Sen gick vi till Gränden för middag. Fina, fina gränden med alla sina vinklar och vrår...



Vi åt spett allihop och jag tog såklart pommes till mitt. Älskar pommes.


En toppendag rakt igenom. Precis som det varit idag, då jag varit i Båstad. Mysko väder där som på många ställen idag tydligen, men väldigt dramatiskt och fint.

Här i Metropolen har det inte kommit en droppe regn, men jag misstänker det brakar loss i natt eller i morgon. Go´Natt

5 kommentarer:

  1. Jäkla väder! Får ju inget gjort när det åskar. Idag fick jag fly in från solstolen då det plötsligt började vräka ner. Sen åskade det hela dagen. Åskrädd? Jag?
    Var du i Märkesbutiken?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skumt är det. 'vi fick inte regn förrän idag onsdag... Men i Båstad badade vi, var sen på hantverksmarknaden och sen gick vi till tåget, så jag kom inte upp till affären tyvärr, men tänkte lite att det kanske var stängt p g a söndag? Kram och hoppas du har det bra

      Radera
  2. Det låter som en riktig toppensemesterdag. Kramar

    SvaraRadera
  3. Nu gör jag ett kommenteraförsök till.
    Vilken tipptoppdag du hade. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick båda! Ja, det var en rolig dag, särskilt att Pa fick uppleva vinst och därmed en helt underbar hejarklack. Jag kommer till Öland första helgen i September, jag mailar dig. kram

      Radera