L

tisdag 1 juli 2014

Stockholm- Part I

Jag hade tydligen bokat in oss på någon form av mjölktåg i fredags morse, men sent om sider anlände jag och Mr T till Stockholm vid 13,30- tiden och efter att ha låst in bagaget på T- Centralen, tog vi oss en tur på stan med primärt mål att hitta något att äta.


 Det blev öppen hamburgare på högrev, en öl och kaffe på det. Mkt Bra. Allt blir ju så mycket lättare när man har mat i magen och solen skiner!


En hel del affärer avverkades, men inte blev det någon shopsing. Jo, Mr T hittade lite, men när vi framåt 18- tiden hämtade bagaget och for vidare till hotellet hade jag handlat exakt ingenting. Vilket alltså inte gör något. Jag var snarare ganska nöjd med det.



På lördagen väntade konsert på Friends Arena och för att slippa åka fram och tillbaka, hade jag bokat Park Inn Radison i Solna. Som f ö ligger inuti ett köpcenter, vilket kändes lite märkligt men med bekvämt gångavstånd till Friends, kändes det som helt rätt beslut.


Vi bodde på 8:e våningen och hade helt ok rum och helt ok utsikt. Särskilt trevligt att det kom flera luftballonger svävande framåt kvällen.


Det är mycket på jobbet, som vanligt nuförtiden tyvärr och Mr T har också en del att pyssla med, så det var otroligt skönt att slänga sig i sängen sen på kvällen. Sushi hämtades och åts framför Mrs Marple och sen vände jag på kudden och somnade som en stock. Mkt Bra!

10 kommentarer:

  1. Ojoj, den hamburgaren såg god ut!
    Märkligt det där med shopping. Trots att man har alla möjligheter så blir det inget alls. Sedan, när möjligheterna inte finns, då vill man ha allt...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men precis så är det. Blev dock lite shopsing på Vaxholm, Kram

      Radera
  2. Vilken hamburgare. :) Jag tycker luftballonger är så fina men skulle nog inte våga upp i en trots allt.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag hade lätt åkt upp om jag haft tillfälle, så häftigt! Kram

      Radera
  3. Kul att få haka med på ett hörn. Och visst är den bästa shoppingen den där ingenting shoppas, gillar den :-) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så sant... men fick 2 saker med mig hem till slut. 3 om man ska vara petig, men sista köpte Mr T till mig, Kram

      Radera
  4. Ser väldans trevligt ut!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte dumt på en fläck! Kram

      Radera
  5. Åhhhhh vilka fina foton, blir riktigt sugen på att åka till Stockholm igen fastän att vi var där i november förra året på exakt samma mysiga, lyxiga hotell som ni då, busenkelt att ta sig in till stan med tunnelbanan :)
    Längtar efter att få träffa dig igen snart <3
    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  6. Ja, det var inte dumt alls att bo där, när vi skulle på Friends. Hoppas allt är bra med dig, Kramar

    SvaraRadera