L

onsdag 2 juli 2014

Stockholm- Part II

Efter en mkt trevlig frukost innehållande bl a Nutella och O´boy, två saker jag absolut inte kan ha hemma p g a äter/ dricker det hela tiden då, for vi in till Kungsan och gick därefter ned till båtarna där Morbror E och kusin T väntade på oss.


Morbror E är som en levande uppslagsbok när det kommer till Stockholm i allmänhet och båtar i synnerhet. Därför var det viktigt att vi kom med just denna båten, eftersom den är finare än den andra tydligen. Så vi satt där och njöt av en öl och av att äntligen ses igen ungefär en timme, sen var vi framme i Vaxholm.





Det är många år sedan jag var i Skärgården och Vaxholm kan jag inte minnas att jag besökt förut. Himla fint ställe, blåsigt men fint.  Det blev emellertid problem direkt nästan då jag fick syn på en skylt där det stod ”Outlet”. Killar är väl inte lika över sig över sådana skyltar som tjejer är, i alla fall inte de 3 jag var på tur med, men jag scannade snabbt av butiken (heminredning) och gjorde i mitt huvud upp en plan.



Morbror E hade en annan slags plan och den tog oss till Hembygdsgården. Jag lovar och svär att jag aldrig sett maken till bakverk NÅGONSIN i hela mitt liv. Det var helt galet och i stort sett omöjligt att välja bland godsakerna, så vi delade lite hej vilt för att kunna smaka så mycket som möjligt.  Helt ärligt bakar jag hellre än faktiskt äter det, men det var gott och inte minst fick jag en hel del inspiration där.



Jag har med min tumme nedan, försökt visa hur maffiga de här rulltårtebakelserna var t ex. Ville man sen inte ha kakor alls, fanns det underbara mackor att välja på. Trevligt ställe alltså och beläget nere vid vattnet, så där blev vi väl sittande en stund för att fortsätta gå igenom vad som hänt sedan sist.


Sen gick vi vidare och jag fantiserade om att ha något av de helt underbart fina husen vi såg på vägen. Vid det lilla torget var det dags att informera killarna om min plan som bestod av att parkera dem på lämplig pub och sen knalla tillbaka till outleten.  Ett arrangemang som gick hem direkt! Jag shopsade en jättefin quilt till sängen i paradiset och en Flamingo! 



Vädret började bli sämre och det blev sen bussen in till Stockholm. Eller, jag och Mr T följde med Kusin T hem till Täby, så att jag fick se deras nya lägenhet, krama på hans fru och deras 3 underbara flickor. En av dem har periodisk feber och därför var de inte med till Vaxholm tyvärr. 


Minstingen T har jag aldrig träffat och hon är ju sannerligen ett charmtroll! 


Ja, sen for vi tillbaka till Solna och konsert med Pearl Jam. Hur det avlöpte, kommer i nästa inlägg.

3 kommentarer:

  1. Haha... jag gillar din planering! Öl till killarna och shopping till dig :-) Det är klart att det gick hem.
    Det ser supermysigt ut! Och kakbordet är ju enormt :-) Jag förstår att ni ville provsmaka på så mycket som möjligt...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ser fint ut där i Waxholm det var så längesedan så dit får jag nog åka igen. men oj vilket kakbord!

    SvaraRadera
  3. Så mysigt det ser ut. Vi ska med till Stockholm i augusti. :) Ses på lördag. Kramis

    SvaraRadera