L

fredag 4 juli 2014

Stockholm- Part III

På Söndagen blev det så sovmorgon och efter ännu en fin- fin frulle, checkade vi ut och åkte till T- Centralen, för att ännu en gång låsa in bagaget och därefter bege oss till Slussen. 


Det var seglartävlingar av något slag men det var bara bonus, för vi hoppade av där med ”Fotografiska” som mål. Jag var superglad för att äntligen komma dit, det har liksom inte blivit av förut och man hinner ju bara så och så mycket på några dagar. Helt häftigt ställe är det i alla fall. Lite som en konsthall för fotografer och just nu är där 4 olika uställningar fördelade på 5 500 kvm. Mer eller mindre bra då, men såklart väldigt roligt att se och såklart väldigt inspirerande. Jag fotade inte där. Det blir ju lite knepigt att ta foto av foto och jag kände inte heller att jag hade ”tid” eller lust, då jag blev väldigt uppslukad av bilderna. Framförallt av Lisa Ross och Dana Sederowsky. Inga fotografer jag känner till sedan tidigare, men de gav helt klart mersmak.





Hade vi haft lite mer tid och för all del mer plats i magen, hade vi nog ätit där innan det var dags att åka hem, men vi var fortfarande mätta efter frullen, så vi köpte mat med oss till hemresan istället. 


Som gick relativt smärtfritt den också och när jag sen var framme i Paradisområdet, välkomnades jag hem av en ljuvlig kvällshimmel. Ja, jag tjatar väl lite om det, men jag kan inte minnas att det brukar vara såhär på somrarna. Nu i veckan har jag farit rundor både till Buren och diverse affärer, för i morgon blir det party- party!
Jag har också därför semester idag. Mkt Bra!


1 kommentar:

  1. Underbar himmel! Jag håller med dig om att det varit ovanligt vackra kvällshimlar i sommar. Härligt!
    Ååh, så kul det ska bli i morgon! Vi hoppas på solig eftermiddag och en vacker kvällshimmel? :-)
    Kram

    SvaraRadera