L

onsdag 30 juli 2014

Utflykt- Båstad

I söndags blev det klänning ovanpå bikinin då jag nästan i ottan mötte väninna M på tåget för vidare transport till Båstad. Hon hade shopsat Is-mocca- latte med vispgrädde och chokela´sås till oss. Har inte smakat innan, finns på Mc Donalds och rekomenderas varmt!


Framme i Båstad styrde vi stegen mot stranden. Det var totalt stilla och lite tryckande. Åska väntade, men vi såg inget spår av det. Såg senare på nyheterna att det varit väderkaos på flera ställen.  Vi bor sannerligen i ett avlångt land...


Jättefin strand där jag inte badat förut, så det var bara att kasta sig i så fort som möjligt.


Sen hade vi nästan en timme där innan första regndroppen föll. Det blev bara en kort skur om man ens kan kalla det skur..men åskan mullrade i bakgrunden och lovade mer.


Lunch intogs därefter. Smörrebröd med tonfisk och dessvärre Kapris, men den var relativt lätt att pilla bort. Gillar alltså inte Kapris något vidare, tycker det tar över alldeles för mycket


Sen gick vi ned till hamnen och fortsatte mot Hantverksmarknaden, som var det primära målet för dagen.


Såhär skumt såg det ut då. Bilden är alltså inte på något vis manipulerad. Däremot tagen med ajfånen, precis som alla bilder i detta inlägget. Helt galet såg det ut i alla fall.


Här kunde vi gå i drygt en halvtimme innan det brakade loss. En skur som varade kanske en kvart, innan solen försökte titta fram igen.


300 särskilt utvalda hantverkare ställde ut och det var mycket roligt att titta på. Det enda inköpet blev Berbere.


Trötta i fötterna, satte vi oss ned på en bänk och det visade sig vara modevisning just där och då. Uställare som visade upp sina alster. De här regnkläderna var himla festliga faktiskt


Mycket linne och mocka. Inget som lockade direkt, men roligt att se ändå såklart.


Innan vi åkte hem, åt vi middag. Fisksoppan är min och den var riktigt, riktigt god, förutom att jag tycker inte bitar av grönsaker etc. ska vara så stora att man behöver bita av dem på skeden.


Idag är det Onsdag och det har regnat 4 mm. Kan inte minnas när vi fick regn sist så det var välbehövligt antar jag. Även första dagen på ganska länge jag inte varit och badat. Samt första dagen jag legat med migrän större delen av dagen.

Nu tittar solen äntligen fram, så jag ska ge mig ut på kvällsrunda. Ensam. A med familj är fortfarande borta på semester. go´Kväll

2 kommentarer:

  1. Tack för fina bilder.
    Här skulle också behövas en hel del regn.....gräsmattan är mera brun än grön.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig utflykt! coll bild med regnet på ena "planhalvan".
    Jag har också m "migränat", är glad idag att vi inte gick upp till Lilla Torg igår annars hade det nog varit etter värre...
    Kramar

    SvaraRadera