L

måndag 14 juli 2014

Utflykt & Matkoma

I lördags åkte jag och Snuttefilten till kollega C. Det var liten träff igen och snuttefilten hängde med, eftersom C bor vid havet. 


Jag var först på plats och hjälpte till att göra Wraps med Cesarsallad vi tänkte luncha på när de andra anlänt och vi  installerat oss på stranden.


Men jag hann bara precis innanför dörren innan det började regna, så när de andra 2 var på plats, fick det bli lunch på terassen istället. C hade fixat lite frågesport och det är väl en klurig en jag sitter här och funderar på antar jag...


Men. Det blev uppehåll, så kaffekorg packades, för ned till havet skulle vi!



Så äntligen fick jag känna sanden mellan tårna igen, men mer badande än såhär blev det inte. Det var inte kallt varken i luften eller i vattnet, men jag behöver sol för att kunna doppa mig.


Sen satt vi där ett bra tag och drack kaffe och Xanté och hade det så bra man kan ha det.



C är en mästarinna i köket. När vi gått tillbaka från stranden, dukades bl a petit Shoux- puffar, Baconlindade Dadlar, Getost toast med honung, Kall grön ärtsoppa och väldigt goda piggelindrinkar med låååååånga sugrör upp.


Kolla bara! Så spelade vi spel som jag tror heter "Skvaller" och pratade en massa. Vi hinner ju sällan göra det på jobb och det bästa var att ingenting vi pratade om var jobbrelaterat. Mkt Bra!


Vad C däremot inte tycker hon kan, är att grilla, så jag anmälde mig som frivillig. Det var i förra vecka när det var SOL och fint väder. Det var det inte i lördags, men jag gör en tapper tummen upp när jag äntligen fick fart  på grillen och sen var det inte så svårt. Bara väldigt vått...


Men det var det värt. Sallad, Salsa och goda potatis m m var framdukat åt oss när jag kom in med köttet i paviljongen. Jag fick t o m sköta musiken, så det var inte något att klaga på överhuvudtaget alls.


Spelpaus igen och sen kom efterrätten. Chokela´på 3 sätt och kaffedrink till det. Faktiskt orkade ingen av oss äta upp, utan hamnade i någon slags matkoma, men så gott allt var och så ovanligt trevligt vi hade.


Bra var också att få skjuts hem till Metropolen, eftersom klockan närmade sig halv 3 när vi bröt upp. 
Då blev det bestämt att nästa träff blir i Paradiset. Bästså,  eftersom det är roligare att ha det här än i Buren.

Idag är det första riktiga semesterdagen och regnet har öst ned med en sammanlagd paus på kanske 20 minuter. Men det gör inget, idag var ingen bra dag ändå... Go´Kväll

4 kommentarer:

  1. Så underbart du berättar om det. Det låter verkligen som om ni hade en helt perfekt kväll. För mig blev det ingen marknad pga regn, men imorgon - då jäklar!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det blev marknad till slut. MArknad är alltid roligt nämnligen och visst hade vi fint i fredags, Kramar

      Radera
  2. Vilka fina bilder du tog :)
    Det var en fantastiskt trevlig dag!
    Jag hoppas att du har en underbar semester!
    Kram Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ungefär 80 st till, så vänta bara.... ;) Kram

      Radera