L

onsdag 23 juli 2014

Utflykt

Kollega C bor i fina, fina Ystad och i måndags var det dags att besöka henne. Det var sommarens andra Ystadbesök och jag tror det kan bli fler. Tröttnar liksom inte på den byn i första taget... Jag har däremot aldrig badat där, så det blev premiär.


Den stranden är ju bara för fin. Enda smolket i bägaren var väl då att det blåste något fruktansvärt, men inte värre än att vi låg kvar.


När det var dags för det bästa man kan äta på stranden, ägg- & kaviarmackor, gick vi dock upp en bit för att slippa få i oss halva stranden på köpet.


Efter ett par bad till, gick vi längs stranden med mål kaffe & de berömda Wienerbröden.


De köper man på Fritidsbaren. Himla härligt ställe dit jag nog ska försöka locka Ma och Pa för lunch.


Nu blev det inga Wienerbröd, eftersom det var väldigt lång väntetid på dem, men vi var lika glada för det när vi slog oss ned på balkongen man ser ovan. Där var lugnt och fint och såklart härlig utsikt.


Sen skulle Ch kolla hus och jag drog mig in till stan för en tur på egen hand. Tror inte jag gått där helt ensam förr och det var inte dumt alls. Ibland är det otroligt befriande att strosa omkring själv och stanna onödigt länge inne i vissa affärer utan att känna stress över eventuellt sällskap som inte är lika facinerade över vad man nu tittar på.


Snikrlade mig igenom en del gator jag nog inte gått på förut...,


..men också en del välkända som är dumt att missa.


Hemma igen, avslutades dagen som vanligt med kvällspromenad med A och E. Efter det, fötjänade vi sommarens första äpplepaj tyckte vi. Gjord på just sommaräpplen som inte är så goda att äta, men som blir toppen till paj och mos t ex.


Det är fina dagar och jag njuter så jag nästan spricker! Go´kväll

3 kommentarer:

  1. Ystad måste helt klart besökas. Kramar

    SvaraRadera
  2. Åhhhhh...i måndags var vi ju också där, längs med strandpromenaden i våran badhytt ;)
    Underbara bilder från det vackra Ystad som man aldrig kan få nog av <3
    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  3. Älskar Sandsskogen! Och Fritidsbarens wienernbröd med:) Kram

    SvaraRadera