L

måndag 18 augusti 2014

2 av 5


Det var program-mässigt bästa festivaldagen igår trots en del krockar tidsmässigt, men det var ändå verkligen på håret att jag inte åkte upp, eftersom det regnade exakt hela dagen. Och blåste. Och var bara 16 grader ”varmt”.  Så att se Nisse Hellberg, var liksom inte att tala om… -1 av 5.
Men, strumpor, gummistövlar, halsduk och festivalregncape åkte på och Mr T hämtade upp mig på kvällen. En liten detalj hade jag dock glömt hemma och det var att äta, men det var snabbt avhjälpt i form av Fisksoppa från Rice & Soup  (rekommenderas varmt) till mig och Churros till Mr T. Planen var att se Richard Lindgren m band en stund, men de hade paus precis när vi kom. -2 av 5.


Så vi drog  oss upp mot Stortorget för att se Steve Earle, vilket var kvällens viktigaste för mig. Han tyckte att vi var hjältar ute i regnet. Eller ”in that shit” som han uttryckte det.
Bandet stod långt bak på scen eftersom det ösregnade nästan hela tiden, men det blev ganska intimt och bra ändå.


Han har en härlig röst och jag var så glad att det trots vädret, var så mycket folk där. Det förtjänade han verkligen. Han förtjänade också längre speltid än en ynka timme. Det tror jag han själv tyckte också, för han tittade på klockan mycket på slutet och körde på i friskt tempo. Som att han ville ge oss så mycket som möjligt på den utsatta tiden.






”Världens snabbaste Allsång” hade dragit igång på Oasen ungefär när Mr Earle var klar, men vi gick med raska steg mot Posthusplatsen istället, för Ebbot Lundberg spelade där. -3 av 5. Vi hann väl se en 5-6 låtar innan det var slut och han är i sanning en karismatisk herre. Mr T tyckte det var ganska flummigt, jag tyckte det var väldigt bra och hade gärna sett mer. Liksom Ebbot själv, var även jag missnöjd med den korta speltiden. 




En kopp kaffe senare, serverad av Jonnie Fedel (MFF´s gamla målvakt, fast jag kände inte igen honom)  var torget nästan tomt och vi for hemåt, sjukt nöjda med att vi faktiskt gav oss iväg trots vädret.


Idag är vädret helt ambivalent. Regn och blåst fortfarande men solen kikar fram emellanåt. Det är precis som att det blev höst över en natt och jag gillar INTE!!! Det kom alldeles för plötsligt  och jag är verkligen inte redo för strumpor jacka och halsduk än, men vad göra? Go´Kväll


2 kommentarer:

  1. Exakt! Från en dag till en annan! Jag har knappt använt mina sommarkläder, för hela sommaren var så het att minsta möjliga gällde. Sen blev det plötsligt kallt.
    Hoppas kunna åka ner imorgon!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hur var det, kom ni iväg? Hoppas iaf, Kram

    SvaraRadera