L

söndag 24 augusti 2014

Firardag

Då var jag ett år äldre då. Det firades igår och förutom en skur som kom från ingenstans vid lunchtid, var det toppenväder!


Brickan från SMD Design är min present till mig själv och faktiskt lyckades jag öppna skumpan själv.  Så snabbt att det inte hann dokumenteras!


Så vi började utom hus och jag fick bl a ett nytt objektiv. Mkt Bra!


Jag hade dukat på verandan, för även om det var varmt, blåste det ganska mycket och vädret är ganska oberäkneligt nu om dagarna. Tårtan bakade jag i fredags och dekorerade bara igår.




Sen var det dags för tipsrunda med frågor av typen värdelöst vetande. Mkt roligt, i alla fall för mig.
Jag gick med brorsdotter T och vi hade bara armar båda två och njöt av solen utan att frysa det minsta!


Lämpligt nog vann hon och såhär glad blev hon för det!


Datorn stod på bordet, för MFF mötte Norrköping och precis innan vi drog till Metropolen, blev det 1-0 så humöret var på topp när vi anlände till Gränden. Matchen slutade 3-0. Mkt Bra!


Särskilt roligt att det bara var jag, Ma och Pa som varit där förut och tur hade vi, för det var sista kvällen för säsongen som de hade öppet.



Mätta och nöjda, drog vi på olika håll. Lilla M och C var saknade, liksom brorson A som var på matchen, men här är vi allihop.


Så nöjd med dagen och 1000 tack för alla gratulationer jag på olika sätt och i olika forum fått. go´Kväll



12 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Jag ser att du haft en fin dag :-) Tårtan ser gudomligt god ut!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, den blev helt ok. Kram

      Radera
  2. Och eftersom jag totalmissat så kastar jag in ett stort Grattis här i elfte timmen... Ser ut som du fick en toppendag, och den där tårtan, ser ut som to die for. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack, hoppas det är bra med dig, Kram

      Radera
  3. GRATTIS från mig med!!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Så dumt det blev med festivalen :( Kram

      Radera
  4. Stort Grattis i efterhand, proffskonditorn!

    Kram
    /Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahhha, tack så mycket ;) Kram

      Radera
  5. Åh vad härliga bilder och grattis än en gång! :) Den där tårtan måste jag försöka baka någon gång.
    Kramar och ha en go måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och den är inte svår alls, bara tidskrävande, Kram

      Radera
  6. Underbara bilder på både söta du och din familj. Tårtan ser verkligen ut som den är gjord på konditori...
    Massor av kramar EvaMarie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva, snäll du är!!! Kram

      Radera