L

fredag 29 augusti 2014

Fortsatt firande!

Jag såg alltså matchen med Ma och Pa ute på Ön och strax innan sändningen började, gick jag ut till solnedgången. Har sagt det förut och säger det igen, det är en ny tavla varje dag och onsdagen var inget undantag. Gult ljus jag inte sett på ett tag och och nyanserna på kvällshimmeln skiftade snabbt



Och nytt objektiv i kombination med extremt klart väder gjorde att jag kunde fota Danmark. Skumt 


Men jag såg inte själva solen försvinna i horisonten p g a matchsändningen började.  Såklart svårt att fånga på bild, men det liksom glödde som i guld i molnkanterna Mkt fint var det!


Och vilken firardag det var igår också!

Solen strålade återigen från ett totalt molnfritt himmelsblått tak, vinden hade äntligen lagt sig, bussarna flaggade och på jobbet var vi fotbollsintresserade så glada att det smittade av sig på i stort sett alla och jag var väl mer förvirrad än vanligt kanske, för återigen satte jag mig på fel buss när jag åkte från jobbet för att möta Lingon
Det kändes som Metropolen fortfarande firade bragden. Mycket folk i rörelse och jag tyckte nog de flesta hade ett leende på läpparna.


Tillslut möttes vi upp och jag fick försenad födelsedagsmiddag på Di Penco. Mkt bra! Inte minst att vi kunde sitta ute och njuta, för hur det nu än är, känns det som de kvällarna blir färre och färre. 


En kort triangeltur och en Is-mocca-latte med visprädde och chokela´sås senare, var det kram och hej och jag for hem till Paradiset där en rosafärgad kvällshimmel gjorde det svårt att gå inomhus.  Tack snälla för en ljuvlig kväll!


Idag är det fredag och det är ju som alla vet, veckans bästa dag! Fast det ösregnar. Go´Kväll


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar